Anasayfa
/
Tarih
/
10-11. sorulari asagidaki metinden yararlanarak cevaplaymz. bir grup 8grenci, tarih ôgretmenlerinin yōnlendirmesijle merak

Soru

10-11. sorulari asagidaki metinden yararlanarak cevaplaymz. Bir grup 8grenci, tarih ôgretmenlerinin yōnlendirmesijle merak ettiklerive ilgi duyduklari Eski Cag me- deniyetlerinin onemli hakkinda araştirma yapmak istedi Zeynep ve Ali, konu olarak Hitit im- Hugu'nun baskenti Hattusas'(Boğazkby) secti. : :nce kapsami bir kaynak taramasi yaparak ilgili kaynaklari belirlediler. Zeynep, kútúphaneye giderek Hattusas hakkinda yazilmg tarih kitaplarindan ve ansiklopedilerden bilgi topladi. Al ise genel ağ üzerinden farkli siteleri ziyaret ederek birçok akademik makaleye ulaşti. Ayrica Hattuşaşfa ilgii belgeselleri izledi ve Anadolu Medeniyetleri Sanal Müzesinde bir gezinti yapti. Zeynep ve Ali. yaptiklari araştirmalar sonucunda Hattusaşin Mō 1700-1200 yillarinda bas- kent oldugunu, burada yapilan kazilarda cok sayida anitsal kapi, tahil ambari, saray , tapinak, yazit, givi yazili kil tablet, "bulla"adi verilen mũhủr baskil kil topak ve canak cõmlek bulunduğunu ôğrendi. Ancak ulastiklari bilgileri karşilaşturdiklarinda birbiriyle cellisen bazi veriler olduğunu fark eden Zeynep ve Ali. agretmenlerine bu durumun nedenini ve calismalarini nasil etkileyecegini, ayrica bu aşamadan sonrane yapmalari gerektigini sordu. 10. Tarih ôğretmeni, Zeynep ve Ali'nin sordugu sorulara nasil bir cevap vermelidir?Açiklayiniz. __ 11. Bu metinde geçen birinci elden ve ikinci elden kaynaklar nelerdir? Yazinz. __

Çözüm

4 (284 Oylar)
Polat
Uzman doğrulaması
Elit · 8 yıl öğretmeni

Cevap

10. Tarih öğretmeni, Zeynep ve Ali'nin sordukları sorulara şu şekilde cevap verebilir:- **Nedeni:** Zeynep ve Ali'nin buldukları veriler arasında çelişkiler olduğu için, bu durumun nedenlerini anlamak istedikleri anlaşıyor. Bu, kaynakların farklılıkları veya araştırmaların farklı yöntemleri nedeniyle kaynakların birbirine uyum sağlamamasından kaynaklanıyor olabilir.- **Çalışmalarının etkileşimi:** Zeynep ve Ali'nin yaptıkları araştırmaların birbirine nasıl etkileşime girdiğini anlamak istedikleri de anlaşıyor. Bu, kaynakların birbirini tamamlayıcı olup olmadığını veya farklı perspektifler sunduğunu anlamak için önemlidir.- **Aşamaların gerekliliği:** Bu aşamadan sonra ne tür çalışmalar yapılması gerektiği konusunda da soruları olabilir. Bu, daha derin araştırmalar yapmak, farklı kaynakları incelemek veya mevcut bulguları daha detaylı bir şekilde analiz etmek gerektiğinin bir işaretidir.11. Metinde geçen birinci elden ve ikinci elden kaynaklar şu şekildedir:- **Birinci elden kaynaklar:** - **Belgeseller:** Zeynep ve Ali'nin izledikleri belgeseller, doğrudan olaylar veya kişilerle ilgili bilgiler sunan birinci elden kaynaklardır. - **Anıtlar ve yazıtlar:** Hattuşaş'ta yapılan kazılarda bulunan anıtlar ve yazıtlar, doğrudan tarih olayları veya kişilerin doğrudan izlerini taşıyan birinci elden kaynaklardır.- **İkinci elden kaynaklar:** - **Kitaplar ve ansiklopediler:** Zeynep'in kütüphanede bulunan tarih kitapları ve ansiklopediler, birinci elden kaynaklar üzerine yazılmış analizler ve yorumlar içeren ikinci elden kaynaklardır. - **Genel ağ üzerinden ulaşılan akademik makaleler:** Ali'nin genel ağ üzerinden ziyaret ettiği farklı sitelerdeki akademik makaleler, birinci elden kaynaklar üzerine yapılan araştırmaların analizleri ve yorumları içeren ikinci elden kaynaklardır.Bu kaynaklar, Zeynep ve Ali'nin Hattuşaş hakkında yaptıkları araştırmaların temelini oluşturur ve onların bulgularını destekler.