Anasayfa
/
Edebiyat
/
avrupa, cografi bir bölge olmanın ôtesinde kültūr ve din olarak 14. asırdan beri kendini betimleyen, ōbürleriyle

Soru

Avrupa, cografi bir bölge olmanın ôtesinde kültūr ve din olarak 14. asırdan beri kendini betimleyen, ōbürleriyle sınırlarını çeken ve kendini onlardan üstün gōren bir kıtadir. .-.- Balkanlar ve Doğu Avrupa bu bolgenin üvey ve yabancı kalmış bir parçasıdir. 18. asırdan beri hem Rusya halkı hem Balkan halkları "Avrupa medeniyeti" deyimini en çok telalfuz eden toplumlardır ama özellikle Balkan halkları bu vadide çok yol almıs sayılmazlar. Rusya ise edebiyat, musiki, güzel sanatlar, matematik ve doğa bilimlerinde Avrupa medenıyeti denen kubbeyi taşımasına rağmen hảlá tam Avrupalı sayıımamaktadır. 7. Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? A) Avrupa ülkeleri geniş bir kuşatıcılıkla kapılarını her medeniyete sonuna kadar açmıştır. B) Avrupa kıtasında bulunmak, hiçbir zaman Avrupalı olmaya yetmemiştir. C) Avrupa kültürü, dünyanın her yerinde geniș bir biçimde etkisıni göstermiştir. D) Birçok ülke ve etnik unsur Avrupa medeniyetine başarılı bir şekilde uyun n sağlayabilmiștir. E) Yeni Çağ ile birlikte Avrupa; bilim, sanat ve kültürün dünyadaki merkezi hâline gelmiştir.

Çözüm

4.2 (214 Oylar)
Yılmaz
Uzman doğrulaması
Profesyonel · 6 yıl öğretmeni

Cevap

B

Daha Fazla

In this passage, the author focuses on the theme of identifying Europe not only as a geographical entity but also in terms of culture and religion from the 14th century onwards. Furthermore, the implication that despite being in proximity or even located in Europe, there is a distinction between just being on the continent and being considered European culturally is emphasized revealing an overtone of exclusivity of the 'European civilization'. Hence the statement to be put in the blank portion should closely resonate with the theme described in the passage. Thus, going through available options, option B) Avrupa kıtasında bulunmak, hiçbir zaman Avrupalı olmaya yetmemiştir (Simply being on the continent of Europe does not necessarily mean one is European) seems to complement the overall narrative as it reemphasizes the difference between geographical boundaries and cultural identification.