Anasayfa
/
İşletme
/
2. hz. peygamber (s.a.v.) bir hadisinde "müminler bir- birlerini sevmede, birbirlerine merhamet etmede ve şefkat göstermede bir

Soru

2. Hz. Peygamber (s.a.v.) bir hadisinde "Müminler bir- birlerini sevmede, birbirlerine merhamet etmede ve şefkat göstermede bir bedenin organları gibidir. Be- denin bir organı rahatsızlandığında diğer organlar da uykusuzluk ve yüksek ateşle bu acıya ortak olur." demiştir. Bu hadisten aşağıdakilerden hangisine ulaşıla- maz? A) Yardımlaşma her Müslümanda olması gereken bir özelliktir. B) lyilik toplumun kaynaşmasını sağlar. C) Kişinin, topluma karşı sorumlulukları vardır. D) Her davranışın Allah (c.c.) katında bir karşılığı vardır. ​

Çözüm

4.6 (214 Oylar)
Yelda
Uzman doğrulaması
Usta · 5 yıl öğretmeni

Cevap

Bu Hadis-i Şerif, müminlerin birlik, beraberlik ve yardımlaşma içinde olmaları gerektiğini vurgulamaktadır. Müminlerin birbirleri ile ilişkilerinin, bir bedendeki organlar arasındaki ilişkilere benzetilmesi, bir müminin sıkıntısı karşısında diğer müminlerin de o sıkıntıyı hissetmeleri ve ona yardımcı olmaları gerektiği anlamına gelir. Bu, toplum içindeki birliği, dayanışmayı ve sosyal sorumluluk bilincini pekiştirir. Şıklara bakarak hadisten çıkarılamayacak sonuç belirlenmeli:A) Yardımlaşma her Müslümanda olması gereken bir özelliktir. - Bu şık, hadisin açıkça vurguladığı bir konudur ve doğrudur.B) İyilik toplumun kaynaşmasını sağlar. - Bu şık da hadisin vurguladığı müminlerin birbirine karşı olan sevgi, merhamet ve şefkat duygularının birlikte yaşama ve toplumsal uyumu ifade ettiği için doğrudur.C) Kişinin, topluma karşı sorumlulukları vardır. - Bu şık da hadisten çıkarılabilir çünkü müminlerin birbirine karşı gösterdikleri merhamet ve şefkat, toplumsal sorumluluk anlamına gelir ve doğrudur.D) Her davranışın Allah (c.c.) katında bir karşılığı vardır. - Bu şık, hadisin doğrudan teması olmamakla birlikte İslam inancının genel bir öğretisidir. Ancak, hadisten doğrudan çıkarılamayacak bir durum olarak, bu noktada diğer şıkların aksine, spesifik bir bağlantı kurulamaz çünkü hadiste müminlerin birbirleriyle olan sosyal ilişkileri ele alınmakta ve Allah katında her davranışın karşılığı konusuna doğrudan değinilmemektedir.Sonuç olarak, D şıkkı bu hadisten doğrudan çıkarılamaz. Ancak, İslam inancı genellikle her davranışın karşılığının olacağına inanır bu yüzden bu şık dini inanç açısından doğrudur ama hadis bağlamında diğer şıklara kıyasla daha az bağlantılıdır.