Anasayfa
/
Edebiyat
/
b 2024-tyt-tg/tur 31. blog kullanicilarinin, blog uygulamasini kullanma 3 nedenleri farkilik gôsterdiji gibi motivasyonlari da

Soru

B 2024-TYT-TG/TUR 31. Blog kullanicilarinin, blog uygulamasini kullanma 3 nedenleri farkilik gôsterdiji gibi motivasyonlari da farklilik gostermektedir. Yine kullanicilarin kisisel kullanicilar mi yoksa kurum ya da sirketler mi oldugu, blog uygulamalarini kullanmadaki neden ve motivasyonlan farklilaştirmaktadir.Kisisel kullanicilar cogunlukla günluk tutmakhayatlar ini belgelemek, beliri konulardaki düşjuncelerin paylaşmak, yazarak kendini belirli bir izleyici kitlesine ifade etmek ve belirli bir ilgi alani etrafinda bir araya gelmek için bloglan kullanmaktadirlar. Bunlara beliri biri alanda sosyal sermaye sagiamak da eklenebili Sirketler ve kurumlar ise bioglari geleneksel medyada olduğu gibi kendilerini ve hizmetlerini tanitmak için kullanmaktadirlar. Genellikle kurumsal bloglarin amaci kurum icindeki faaliyetleri ve yenilikleri musterilerine bildirmek olmaktadir. Bu parçadan bloglarla ilgili aşağidakilerin hangisine ulasilamaz? A) Kisisel blog kullanicilan için blog, kendi fikirlerini aktarmada bir araçtir. B) Blog kullaniminin amaci kullanicinin motivasyonunu etkiler. C) Kurumsal bloglar ile kisisel bloglarin amaci farklidir. D) Blog kullaniminin temelinde kitleleri yonetmek vardir. E) Sirketler, bloglan reklam araci olarak gôrmektedir.

Çözüm

4 (277 Oylar)
Levent
Uzman doğrulaması
Usta · 5 yıl öğretmeni

Cevap

Cevap: D) Blog kullaniminin temelinde kitleleri yonetmek vardir.Bu parça, blog uygulamalarının kişisel ve kurum/kuruluş kullanım amaçları hakkında detaylı bir açıklama sunmaktadır. Kişisel blog kullanıcıları, blogları günlük tutmak, belirli konular hakkında düşüncelerini paylaşmak, belirli bir izleyici kitlesine ifade etmek ve belirli bir ilgi alanının etrafında bir araya gelmek için kullanmaktadır. Kurumlar ve şirketler ise blogları geleneksel medya gibi kendilerini ve hizmetlerini tanıtmak için kullanmaktadır. Genellikle kurumsal blogların amacı, kurum içi faaliyetleri ve yenilikleri müşterilerine bildirmektir. Bu nedenle, blog kullaniminin temelinde kitleleri yönetmek vardir.