Anasayfa
/
İşletme
/
18-asağidakilerden hangisi farksizlik egrilerinin õzelliklerinden biri degildir? a) her noktada ayni egime sahip olmalar eğimli

Soru

18-Asağidakilerden hangisi farksizlik egrilerinin õzelliklerinden biri degildir? A) Her noktada ayni egime sahip olmalar eğimli olmalari C)Birbirlerini ve eksenleri kesmemeleri D) Genellikle orijine gõre disbúkey olmalari E) Orijinden uzaklaştikẹa fayda seviyelerinin artmasi 19- Sayisalci ekonomistlere gõre tüketici dengesini degistiren nedenleri sekiller uzerinde gosteriniz. (6+6+6=18P) 20- Toplam Fiziki Uretim , Marjinal Fiziki Uretim ve Ortalama Fiziki üretim egrilerini tek sekil uzerinde gosteriniz. (6+6+6=18P) 21- Kardinal iktisatçilara túketici dengesi nasil olusur, sekil uzerinde gosteriniz. (5+5=10P)

Çözüm

4.5 (174 Oylar)
Hümeyra
Uzman doğrulaması
Profesyonel · 6 yıl öğretmeni

Cevap

18- Farksizlik egrilerinin õzelliklerinden biri olmayanlar:A) Her noktada ayni egime sahip olmalar egimli olmalariC)Birbirlerini ve eksenleri kesmemeleriD) Genellikle orijinegõre disbúkey olmalariE) Orijinden uzaklaştikça fayda seviyelerinin artmasiDoğru cevap: A) Her noktada ayni egime sahip olmalar egimli olmalari19- Sayisalci ekonomistlere gõre tüketici dengesini degistiren nedenleri sekiller uzerinde gosteriniz. Doğru cevap: Tüketici dengesini değiştiren nedenler, tüketici talebindeki artış veya azalma, fiyat değişiklikleri, tüketici tercihlerinin değişmesi ve tüketici beklentilerinde meydana gelen değişikliklerdir.20- Toplam Fiziki Uretim, Marjinal Fiziki Uretim ve Ortalama Fiziki üretim egrilerini tek sekil uzerinde gosteriniz. Doğru cevap: Toplam Fiziki Uretim (TFU), bir ürünün üretildiği toplam birim sayısıdır. Marjinal Fiziki Uretim (MFU), bir birim daha fazla üretilen ürün miktarını ifade eder. Ortalama Fiziki Üretim (OFU), toplam fiziki üretim miktarını birim başına bölerek hesaplanır.21- Kardinal iktisatçilara túketici dengesi nasil olusur, sekil uzerinde gosteriniz. Doğru cevap: Kardinal iktisatçılara göre, tüketici dengesi, tüketici talebinin ve arzın kesiştiği noktada oluşur. Bu noktada, tüketici talebi ve arz miktarları eşit olur ve bir ürünün piyasa fiyatı belirlenir.