Ana sayfa
/
Sanat
/
KESF ET: PA 3. Fotograf, icat edidiginden beri gorüntünân gerçekligini onde konusunda diger gôrsel góre dabilmesi. olmustur. Fotografin da paylaşilabilme ozelligi onu populer hâle getirmiştir elestimeni John Berger, bu konuda "Fotograf yalan der. Ancak fotografin, gergegi olduçu gibi aktarma yani nesnel yansitma ozelligi modernizmle birlikte sorgulanmaya Burada fotografei.kendi oznel yaratmaktadir. Yani fotografçi konuyu kendisi belirler bir cerceve cizer, vurgulamak istedikleri bu cercevenin icinde kalirken secmedigi 6geler ise cerceve disina itilmiş olur. Kendi oznel gergekligini yaratirken de içinde toplumun bilgi birikimi, olaylari algilayis biçimi inanclari ve estetik değerleri ǎnemli bir rol oynar. Bu parçadan hareketle 1. Fotograf tarih dünyayi nesnel bir sekilde ortaya koyduğu düşincesi hep var olmuştur. II. Modernist yaklaşima gõre toplumun estetik değerlerini yok sayan nesneleri kendi gerçek boyutlariyla aktarmaktadir. III. Modernist fotografçilikta fotografei, vurgulamak konulari kendi zihinsel súzgecinden geçirerek izleyiciye sunmaktadir. yargilarindan hangilerine ulaşilamaz? A) Yalniz I B) Yalniz II C) Ive II D) Ive III E) 1, II ve III

Soru

KESF ET: PA
3. Fotograf, icat edidiginden beri gorüntünân gerçekligini
onde
konusunda diger gôrsel góre dabilmesi.
olmustur. Fotografin da paylaşilabilme ozelligi onu
populer hâle getirmiştir
elestimeni John Berger, bu konuda "Fotograf yalan
der. Ancak fotografin, gergegi olduçu gibi
aktarma yani nesnel yansitma ozelligi
modernizmle birlikte sorgulanmaya Burada
fotografei.kendi oznel yaratmaktadir. Yani
fotografçi konuyu kendisi belirler bir cerceve cizer,
vurgulamak istedikleri bu cercevenin icinde kalirken
secmedigi 6geler ise cerceve disina itilmiş olur. Kendi
oznel gergekligini yaratirken de içinde toplumun
bilgi birikimi, olaylari algilayis biçimi inanclari ve estetik
değerleri ǎnemli bir rol oynar.
Bu parçadan hareketle
1. Fotograf tarih dünyayi nesnel bir
sekilde ortaya koyduğu düşincesi hep var olmuştur.
II. Modernist yaklaşima gõre toplumun estetik
değerlerini yok sayan nesneleri kendi
gerçek boyutlariyla aktarmaktadir.
III. Modernist fotografçilikta fotografei, vurgulamak
konulari kendi zihinsel súzgecinden geçirerek
izleyiciye sunmaktadir.
yargilarindan hangilerine ulaşilamaz?
A) Yalniz I
B) Yalniz II
C) Ive II
D) Ive III
E) 1, II ve III

KESF ET: PA 3. Fotograf, icat edidiginden beri gorüntünân gerçekligini onde konusunda diger gôrsel góre dabilmesi. olmustur. Fotografin da paylaşilabilme ozelligi onu populer hâle getirmiştir elestimeni John Berger, bu konuda "Fotograf yalan der. Ancak fotografin, gergegi olduçu gibi aktarma yani nesnel yansitma ozelligi modernizmle birlikte sorgulanmaya Burada fotografei.kendi oznel yaratmaktadir. Yani fotografçi konuyu kendisi belirler bir cerceve cizer, vurgulamak istedikleri bu cercevenin icinde kalirken secmedigi 6geler ise cerceve disina itilmiş olur. Kendi oznel gergekligini yaratirken de içinde toplumun bilgi birikimi, olaylari algilayis biçimi inanclari ve estetik değerleri ǎnemli bir rol oynar. Bu parçadan hareketle 1. Fotograf tarih dünyayi nesnel bir sekilde ortaya koyduğu düşincesi hep var olmuştur. II. Modernist yaklaşima gõre toplumun estetik değerlerini yok sayan nesneleri kendi gerçek boyutlariyla aktarmaktadir. III. Modernist fotografçilikta fotografei, vurgulamak konulari kendi zihinsel súzgecinden geçirerek izleyiciye sunmaktadir. yargilarindan hangilerine ulaşilamaz? A) Yalniz I B) Yalniz II C) Ive II D) Ive III E) 1, II ve III

Çözüm

4.1210 Voting
avatar
Seda
Elit · 8 yıl öğretmeni
Uzman doğrulaması

Cevap

Bu parçadan hareketle, yargılardan hangilerine ulaşılabilir?<br /><br />A) Yalnız I<br />B) Yalnız II<br />C) İkinci II<br />D) İkinci III<br />E) I, II ve III<br /><br />Cevap: E) I, II ve III<br /><br />Bu parçada, fotografın gerçekliği ve öznel yaratıcılığı hakkında çeşitli yargılar bulunmaktadır. Parçada belirtilen yargılara göre:<br /><br />I. Fotograf tarihi boyunca dünyayı nesnel bir şekilde ortaya koymuş olduğu düşüncesi hep var olmuştur. Bu yargı, parçada verilen bilgilere dayanarak doğrulanabilir.<br /><br />II. Modernist yaklaşımına göre toplumun estetik değerlerini yok sayan nesneleri kendi gerçek boyutlarıyla aktarmaktadır. Bu yargı, parçada verilen bilgilere dayanarak doğrulanabilir.<br /><br />III. Modernist fotografçilikta fotografei, vurgulamak konuları kendi zihinsel süzgecinden geçirerek izleyiciye sunmaktadır. Bu yargı, parçada verilen bilgilere dayanarak doğrulanabilir.<br /><br />Bu nedenle, parçadan hareketle I, II ve III yargılarına ulaşılabilir.
Derecelendirmek için tıklayın: