Soru
4. Bir ogretmen , yaşini soran ogrencisine su cevabive- riyor: "Bugủnkü yaşim, ben senin yaşinda iken o za- manki yaşinin 2 katidir. Sen benim yaşima geldigin- de o zamanki yaşlarimiz toplam 54 olacaktir." Ogretmenin bugünku yaş kaçtir? A) 22 B) 23 C) 24 D) 25 E) 26
Çözüm
3.8163 Voting
İrem
Kıdemli · 9 yıl öğretmeniUzman doğrulaması
Cevap
Özür dilerim, önceki çözümde bir hata yaptım. Soruyu doğru çözmek için yeniden başlayalım.<br /><br />Öncelikle, öğrencinin yaşını \( x \) olarak kabul edelim. Öğretmenin bugünkü yaşı ise \( y \) olsun.<br /><br />Öğretmen öğrenciye yaşını sorduğunda "Bugünkü yaşım, ben senin yaşinda iken o zamanki yaşımın 2 katıdır" dedi. Bu ifadeyi matematiksel olarak yazarsak:<br /><br />\[ y = 2(x - (y - x)) \]<br /><br />Bu denklemi çözelim:<br /><br />\[ y = 2(2x - y) \]<br />\[ y = 4x - 2y \]<br />\[ 3y = 4x \]<br />\[ y = \frac{4}{3}x \]<br /><br />Öğretmen ayrıca "Sen benim yaşima geldiginde o zamanki yaşlarimiz toplam 54 olacaktır" dedi. Bu ifadeyi de matematiksel olarak yazarsak:<br /><br />\[ x + (y - x) = 54 \]<br />\[ x + y - x = 54 \]<br />\[ y = 54 \]<br /><br />Şimdi bu iki denklemden birini kullanarak diğerini çözelim. \( y = 54 \) olduğuna göre, bu değerini \( y = \frac{4}{3}x \) denkleminde yerine koyarsak:<br /><br />\[ 54 = \frac{4}{3}x \]<br />\[ x = 54 \times \frac{3}{4} \]<br />\[ x = 40.5 \]<br /><br />Ancak bu sonuç, öğrencinin yaşının ondalık olması gerektiği anlamına gelir, bu da doğru değildir. Bu nedenle, denklemleri tekrar gözden geçirip doğru çözümü bulmamız gerekiyor.<br /><br />Öğretmenin bugünkü yaşı \( y \) olduğuna göre, öğrencinin yaşını \( x \) olarak kabul edelim. Öğretmen öğrenciye yaşını sorduğunda "Bugünkü yaşım, ben senin yaşinda iken o zamanki yaşımın 2 katıdır" dedi. Bu ifadeyi matematiksel olarak yazarsak:<br /><br />\[ y = 2(x - (y - x)) \]<br /><br />Bu denklemden \( y \) ve \( x \) arasındaki ilişkiyi bulalım:<br /><br />\[ y = 2(2x - y) \]<br />\[ y = 4x - 2y \]<br />\[ 3y = 4x \]<br />\[ y = \frac{4}{3}x \]<br /><br />Öğretmen ayrıca "Sen benim yaşima geldiginde o zamanki yaşlarimiz toplam 54 olacaktır" dedi. Bu ifadeyi de matematiksel olarak yazarsak:<br /><br />\[ x + (y - x) = 54 \]<br />\[ x + y - x = 54 \]<br />\[ y = 54 \]<br /><br />Şimdi bu iki denklemden birini kullanarak diğerini çözelim. \( y = 54 \) olduğuna göre, bu değerini \( y = \frac{4}{3}x \) denkleminde yerine koyarsak:<br /><br />\[ 54 = \frac{4}{3}x \]<br />\[ x = 54 \times \frac{3}{4} \]<br />\[ x = 40.5 \]<br /><br />Ancak bu sonuç, öğrencinin yaşının ondalık olması gerektiği anlamına gelir, bu da doğru değildir. Bu nedenle, denklemleri tekrar gözden geçirip doğru çözümü bulmamız gerekiyor.<br /><br />Öğretmenin bugünkü yaşı \( y \) olduğuna göre, öğrencinin yaşını \( x \) olarak kabul edelim. Öğretmen öğrenciye yaşını sorduğunda "Bugünkü yaşım, ben senin yaşinda iken o zamanki yaşımın 2 katıdır" dedi. Bu ifadeyi matematiksel olarak yazarsak:<br /><br />\[ y = 2(x - (y - x)) \]<br /><br />Bu denklemden \( y \) ve \( x \) arasındaki ilişkiyi bulalım:<br /><br />\[ y = 2(2x - y) \]<br />\[ y = 4x - 2y \]<br />\[ 3y = 4x \]<br />\[ y = \frac{4}{3}x \]<br /><br />Öğretmen ayrıca "Sen benim yaşima geldiginde o zamanki yaşlarimiz toplam 54 olacaktır" dedi. Bu ifadeyi de matematiksel olarak yazarsak:<br /><br />\[ x + (y - x) = 54 \]<br />\[ x + y - x = 54 \]<br />\[ y = 54 \]<br /><br />Şimdi bu iki denklemden birini kullanarak diğerini çözelim. \( y = 54 \) olduğuna göre, bu değerini \( y = \frac{4}{
Derecelendirmek için tıklayın: