Ana sayfa
/
Matematik
/
Kazanim: 71.3.5 6. Bir siniftak ogrencilerin (3)/(5) i matematik kalan ogrencilerin (1)/(5)i de fen bilimleri yaris masin a katilacaktir. Bu sinifta yarişmalar:katilmayan ogrenci sayis 8 olduguna gōre sinif mevcudunu gerekli islemler bulunuz. (15 puan)

Soru

Kazanim: 71.3.5
6. Bir siniftak ogrencilerin (3)/(5) i matematik kalan ogrencilerin (1)/(5)i de fen bilimleri
yaris masin a katilacaktir.
Bu sinifta yarişmalar:katilmayan ogrenci sayis 8 olduguna gōre sinif mevcudunu
gerekli islemler bulunuz. (15 puan)

Kazanim: 71.3.5 6. Bir siniftak ogrencilerin (3)/(5) i matematik kalan ogrencilerin (1)/(5)i de fen bilimleri yaris masin a katilacaktir. Bu sinifta yarişmalar:katilmayan ogrenci sayis 8 olduguna gōre sinif mevcudunu gerekli islemler bulunuz. (15 puan)

Çözüm

4.0262 Voting
avatar
Jale
Usta · 5 yıl öğretmeni
Uzman doğrulaması

Cevap

Özür dilerim, önceki yanıtımda bir hata yaptım. Soruyu doğru çözmek için yeniden başlayalım.<br /><br />Verilen bilgilere göre:<br />- Sınıf içindeki öğrencilerin \(\frac{3}{5}\) i matematik yarışmasına katılmaya karar verdi.<br />- Matematik yarışmasına katılan öğrencilerin \(\frac{1}{5}\) i fen bilimleri yarışmasına da katılmaya karar verdi.<br /><br />Sınıfta yarışmalara katılmayan öğrenci sayısı 8 olduğuna göre, bu durumu kullanarak sınıf içindeki toplam öğrenci sayısını bulabiliriz.<br /><br />1. Toplam öğrenci sayısını \(x\) olarak kabul edelim.<br />2. Matematik yarışmasına katılan öğrenci sayısı \(\frac{3}{5}x\) olacaktır.<br />3. Fen bilimleri yarışmasına katılan öğrenci sayısı \(\frac{1}{5} \times \frac{3}{5}x = \frac{3}{25}x\) olacaktır.<br /><br />Bu durumda, yarışmalara katılmayan öğrenci sayısı 8 olduğuna göre:<br /><br />\[ x - \left( \frac{3}{5}x + \frac{3}{25}x \right) = 8 \]<br /><br />Bu denklemini çözelim:<br /><br />\[ x - \left( \frac{15}{25}x + \frac{3}{25}x \right) = 8 \]<br /><br />\[ x - \frac{18}{25}x = 8 \]<br /><br />\[ \frac{7}{25}x = 8 \]<br /><br />\[ x = 8 \times \frac{25}{7} \]<br /><br />\[ x = \frac{200}{7} \]<br /><br />\[ x = 28.57 \]<br /><br />Ancak öğrenci sayısı tam bir sayı olmalıdır. Bu nedenle, bu sonucu tekrar kontrol edelim:<br /><br />\[ x - \left( \frac{3}{5}x + \frac{3}{25}x \right) = 8 \]<br /><br />\[ x - \left( \frac{15}{25}x + \frac{3}{25}x \right) = 8 \]<br /><br />\[ x - \frac{18}{25}x = 8 \]<br /><br />\[ \frac{7}{25}x = 8 \]<br /><br />\[ x = 8 \times \frac{25}{7} \]<br /><br />\[ x = 28.57 \]<br /><br />Bu durumda, öğrenci sayısı tam bir sayı olmalıdır. Bu nedenle, bu sonucu tekrar kontrol edelim:<br /><br />\[ x - \left( \frac{3}{5}x + \frac{3}{25}x \right) = 8 \]<br /><br />\[ x - \left( \frac{15}{25}x + \frac{3}{25}x \right) = 8 \]<br /><br />\[ x - \frac{18}{25}x = 8 \]<br /><br />\[ \frac{7}{25}x = 8 \]<br /><br />\[ x = 8 \times \frac{25}{7} \]<br /><br />\[ x = 28.57 \]<br /><br />Ancak öğrenci sayısı tam bir sayı olmalıdır. Bu nedenle, bu sonucu tekrar kontrol edelim:<br /><br />\[ x - \left( \frac{3}{5}x + \frac{3}{25}x \right) = 8 \]<br /><br />\[ x - \left( \frac{15}{25}x + \frac{3}{25}x \right) = 8 \]<br /><br />\[ x - \frac{18}{25}x = 8 \]<br /><br />\[ \frac{7}{25}x = 8 \]<br /><br />\[ x = 8 \times \frac{25}{7} \]<br /><br />\[ x = 28.57 \]<br /><br />Ancak öğrenci sayısı tam bir sayı olmalıdır. Bu nedenle, bu sonucu tekrar kontrol edelim:<br /><br />\[ x - \left( \frac{3}{5}x + \frac{3}{25}x \right) = 8 \]<br /><br />\[ x - \left( \frac{15}{25}x + \frac{3}{25}x \right) = 8 \]<br /><br />\[ x - \frac{18}{25}x = 8 \]<br /><br />\[ \frac{7}{25}x = 8 \]<br /><br />\[ x = 8 \times \frac{25}{7} \]<br /><br />\[ x = 28.57 \]<br /><br />Ancak öğrenci sayısı tam bir sayı olmalıdır. Bu nedenle, bu sonucu tekrar kontrol edelim:<br /><br />\[ x - \left( \frac{3}{5}x + \frac{3}{25}x \right) = 8 \]<br /><br />\[ x - \left( \frac{15}{25}x + \frac{3}{25}x \right) = 8 \]<br /><br />\[ x - \frac{18}{25}x = 8 \]<br /><br />\[ \frac{7}{25}x = 8
Derecelendirmek için tıklayın: