Ana sayfa
/
Tıbbi
/
"Öğrenme - öğretme sadece bilenin tekelinde olan sıradan bir bilgi aktarımı değildir." Ōğrenme - öğretme sürecinde her iki tarafta da kişi aynı anda her ikisini birden yaşar. Ōğrenme sūrecindeki kişi aldığı bilgileri daha ōnce öğrendikleri, sahip oldukları birikimin içine yerleştirir. İişki kurar, sorgular, sıniflandırır ve yeniden üretir. Öğrenme sürecinde, ōnceden sahip olduğu birikim ile ilişkilendirdiği/lişkilendirebildiği oranda öğrenme gerçekleşir ve işlevsel hâle gelir. Eğer kişi, daha ōnce hiç bilmediği bir bilgi, hiç duymadığı bir kavramla karşılaşırsa onu ezberler ve bir süre sonra da unutur. Bu parçadan hareketle, I. Öğrenme - öğretme tek taraflı bir eylem değildir. II. Bilgi, önceki öğrenilenlerle birleşerek farklı bilgilere kaynaklik eder. III. Öğrenme ancak ōnceki bilgilerle ôrgütlenerek bir işe yarar hâle getirilir. IV. Illk kez ōğrenilen bilgiler, başka bilgilerle birleşinceye kadar bilinçaltına atilir. yargılarından hangilerine ulașılamaz? A) Yalnız IV B) I ve IV C) II ve III D) II ve IV E) III ve IV

Soru

"Öğrenme - öğretme sadece bilenin tekelinde olan sıradan bir bilgi aktarımı değildir." Ōğrenme - öğretme sürecinde her iki tarafta da kişi aynı anda her ikisini birden yaşar. Ōğrenme sūrecindeki kişi aldığı bilgileri daha ōnce öğrendikleri, sahip oldukları birikimin içine yerleştirir. İişki kurar, sorgular, sıniflandırır ve yeniden üretir. Öğrenme sürecinde, ōnceden sahip olduğu birikim ile ilişkilendirdiği/lişkilendirebildiği oranda öğrenme gerçekleşir ve işlevsel hâle gelir. Eğer kişi, daha ōnce hiç bilmediği bir bilgi, hiç duymadığı bir kavramla karşılaşırsa onu ezberler ve bir süre sonra da unutur. Bu parçadan hareketle, I. Öğrenme - öğretme tek taraflı bir eylem değildir. II. Bilgi, önceki öğrenilenlerle birleşerek farklı bilgilere kaynaklik eder. III. Öğrenme ancak ōnceki bilgilerle ôrgütlenerek bir işe yarar hâle getirilir. IV. Illk kez ōğrenilen bilgiler, başka bilgilerle birleşinceye kadar bilinçaltına atilir. yargılarından hangilerine ulașılamaz? A) Yalnız IV B) I ve IV C) II ve III D) II ve IV E) III ve IV

"Öğrenme - öğretme sadece bilenin tekelinde olan sıradan bir bilgi aktarımı değildir." Ōğrenme - öğretme sürecinde her iki tarafta da kişi aynı anda her ikisini birden yaşar. Ōğrenme sūrecindeki kişi aldığı bilgileri daha ōnce öğrendikleri, sahip oldukları birikimin içine yerleştirir. İişki kurar, sorgular, sıniflandırır ve yeniden üretir. Öğrenme sürecinde, ōnceden sahip olduğu birikim ile ilişkilendirdiği/lişkilendirebildiği oranda öğrenme gerçekleşir ve işlevsel hâle gelir. Eğer kişi, daha ōnce hiç bilmediği bir bilgi, hiç duymadığı bir kavramla karşılaşırsa onu ezberler ve bir süre sonra da unutur. Bu parçadan hareketle, I. Öğrenme - öğretme tek taraflı bir eylem değildir. II. Bilgi, önceki öğrenilenlerle birleşerek farklı bilgilere kaynaklik eder. III. Öğrenme ancak ōnceki bilgilerle ôrgütlenerek bir işe yarar hâle getirilir. IV. Illk kez ōğrenilen bilgiler, başka bilgilerle birleşinceye kadar bilinçaltına atilir. yargılarından hangilerine ulașılamaz? A) Yalnız IV B) I ve IV C) II ve III D) II ve IV E) III ve IV

Çözüm

4.7203 Voting
avatar
Melike
Profesyonel · 6 yıl öğretmeni
Uzman doğrulaması

Cevap

<p> A) Yainız IV</p>

Açıklamak

<p> The arguments in the text directly support statements I, II, and III; however, statement IV is not explicitly or implicitly supported. The text highlights that learning will only be sustained and become useful if we can associate/process it through previous knowledge or experiences, not that newly learned information is ignored until it connects with other knowledge. Statement IV could be a particular interpretation, not a conclusive insight from the given passage. Therefore, only IV can't be derived from the text.</p>
Derecelendirmek için tıklayın: