Ana sayfa
/
Teknoloji
/
54) Asagida verilen seriye gore; girilecek terim sayisina (N) bagli olarak işlemin sonucunu (Y) ekrana yazdiran algoritmay!akis diyagramlan kullanarak ciziniz. Not: Terim sayisi pozitif bir tamsayi degilse yeniden terim sayi girilmesi istenmelidir. (According to the given series below;draw the algorithm that prints the result of the operation (Y) on the screen depending on the number of terms to be entered (N) using flow charts Note: If the number of terms is not a positive integer, it must be requested to enter the term number again.) 25pt. Y=1-(1)/(2)+(1)/(5)-(1)/(10)+(1)/(17)-(1)/(26)+...

Soru

54) Asagida verilen seriye gore; girilecek terim sayisina (N) bagli olarak işlemin sonucunu
(Y) ekrana yazdiran algoritmay!akis
diyagramlan kullanarak ciziniz. Not: Terim sayisi pozitif bir tamsayi degilse yeniden terim sayi girilmesi istenmelidir. (According to
the given series below;draw the algorithm that prints the result of the operation
(Y) on the screen depending on the number of
terms to be entered (N) using flow charts Note: If the number of terms is not a positive integer, it must be requested to enter the
term number again.) 25pt.
Y=1-(1)/(2)+(1)/(5)-(1)/(10)+(1)/(17)-(1)/(26)+...

54) Asagida verilen seriye gore; girilecek terim sayisina (N) bagli olarak işlemin sonucunu (Y) ekrana yazdiran algoritmay!akis diyagramlan kullanarak ciziniz. Not: Terim sayisi pozitif bir tamsayi degilse yeniden terim sayi girilmesi istenmelidir. (According to the given series below;draw the algorithm that prints the result of the operation (Y) on the screen depending on the number of terms to be entered (N) using flow charts Note: If the number of terms is not a positive integer, it must be requested to enter the term number again.) 25pt. Y=1-(1)/(2)+(1)/(5)-(1)/(10)+(1)/(17)-(1)/(26)+...

Çözüm

4.6236 Voting
avatar
Cem
Kıdemli · 9 yıl öğretmeni
Uzman doğrulaması

Cevap

Verilen serinin genel formunu bulalım. Dizinin genel terimi \(a_n\) için:<br /><br />\[ a_n = (-1)^{n+1} \cdot \frac{1}{n(n+1)} \]<br /><br />Bu form, serinin genel terimini belirler. Şimdi, bu formu kullanarak bir algoritma oluşturalım ve akış diyagramını çizelim.<br /><br />### Algoritma Adımları:<br /><br />1. **Başlangıç**<br />2. **Terim Sayısını Girme**<br /> - Kullanıcından pozitif bir tam sayı \(N\) alın.<br /> - Eğer \(N\) pozitif bir tam sayı değilse, tekrar terim sayısını girme isteğini göster.<br />3. **Genel Terim Hesaplama**<br /> - \(Y\) için \(a_n\) formülüyle hesap.<br />4. **Sonuç Ekrana Yazdırma**<br /> - Hesaplanan \(Y\) değerini ekrana yazdır.<br />5. **Son**<br /><br />### Akış Diyagramı:<br /><br />```<br />Başlangıç<br /> |<br /> v<br />Terim Sayısını Gir<br /> |<br /> v<br />Eğer N < 0 veya N bir tam sayı değilse<br /> | |<br /> v |<br />Tekrar Terim Sayısını Gir<br /> | |<br /> v |<br />N = Girilen Terim Sayısı<br /> |<br /> v<br />Y = 1 - 1/2 + 1/5 - 1/10 + 1/17 - 1/26 +...<br /> |<br /> v<br />Sonuç Ekrana Yazdır<br /> |<br /> v<br />Son<br />```<br /><br />### Pseudocode:<br /><br />```<br />Başlangıç<br /> Terim_Sayisi = Kullanıcıdan_Gir<br /> Eğer Terayisi < 0 veya Terim_Sayisi bir tam sayı değilse<br /> Tekrar Terim_Sayisi = Kullanıcıdan_Gir<br /> Sonucu, Y = 0<br /> İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç İç
Derecelendirmek için tıklayın: