Ana sayfa
/
Biyoloji
/
15. Asağida Emre Ogretmen'in sinifta uygulamak için hazirladiği eğlenceli etkinlikler verilmiştir. Etkinlik I: Oğrenciler ozdeş pamuklardan küçúk toplar oluşturuyor. Toplardan biri suya birakilip digeri zeytinyağina batirildiktan sonra suya birakiliyor. Zeytinyağina batrilmiş olan pamuk topunun yüzebildigi digerinin yüzeme- diği gōrülüyor. Etkinlik II: Zemine turuncu renkli karton seriliyor. Turuncu renkli kâitlardan yapil- miş kelebekler turuncu zemine birakiliyor Ôgrencilerden 15 saniyede en fazla kelebek toplayan kişi odüllendiriliyor Oğrencilerin kelebekleri bulmakta oldukça zorlandiklari gōzleniyor. Yukanda Emre Ogretmen'in tasarladiği etkinlikklerle ilgili olarak aşağida verilen yorumlardan hangisi yapilamaz? A) 1. etkinlik ile oğrenciler kurbağalarin pũrüzsũz ve kaygan bir deriye sahip olma adaptasyonunun ônemini kavrayabilirler. B) II. etkinlikte doğada canIllarin bulunduklari ortama kamufle (gizlenme)olmalarinin hayatta kalma anslarini artrabilecegi- ni kavrayabilirler. C) Dersin konusu canhlarda gôrülen adaptasyonlar olabilir, D) II. etkinlik; beyaz gũve kelebeklerinin kahverengi ağaç gôvdesinde kamufle (gizlenme) olmasi ile benzerdir.

Soru

15. Asağida Emre Ogretmen'in sinifta uygulamak için hazirladiği eğlenceli etkinlikler verilmiştir.
Etkinlik I:
Oğrenciler ozdeş pamuklardan küçúk toplar oluşturuyor. Toplardan biri suya
birakilip digeri zeytinyağina batirildiktan sonra suya birakiliyor.
Zeytinyağina batrilmiş olan pamuk topunun yüzebildigi digerinin yüzeme-
diği gōrülüyor.
Etkinlik II:
Zemine turuncu renkli karton seriliyor. Turuncu renkli kâitlardan yapil-
miş kelebekler turuncu zemine birakiliyor Ôgrencilerden 15 saniyede
en fazla kelebek toplayan kişi odüllendiriliyor Oğrencilerin kelebekleri
bulmakta oldukça zorlandiklari gōzleniyor.
Yukanda Emre Ogretmen'in tasarladiği etkinlikklerle ilgili olarak aşağida verilen yorumlardan hangisi yapilamaz?
A) 1. etkinlik ile oğrenciler kurbağalarin pũrüzsũz ve kaygan bir deriye sahip olma adaptasyonunun ônemini kavrayabilirler.
B) II. etkinlikte doğada canIllarin bulunduklari ortama kamufle (gizlenme)olmalarinin hayatta kalma anslarini artrabilecegi- ni kavrayabilirler.
C) Dersin konusu canhlarda gôrülen adaptasyonlar olabilir,
D) II. etkinlik; beyaz gũve kelebeklerinin kahverengi ağaç gôvdesinde kamufle (gizlenme) olmasi ile benzerdir.

15. Asağida Emre Ogretmen'in sinifta uygulamak için hazirladiği eğlenceli etkinlikler verilmiştir. Etkinlik I: Oğrenciler ozdeş pamuklardan küçúk toplar oluşturuyor. Toplardan biri suya birakilip digeri zeytinyağina batirildiktan sonra suya birakiliyor. Zeytinyağina batrilmiş olan pamuk topunun yüzebildigi digerinin yüzeme- diği gōrülüyor. Etkinlik II: Zemine turuncu renkli karton seriliyor. Turuncu renkli kâitlardan yapil- miş kelebekler turuncu zemine birakiliyor Ôgrencilerden 15 saniyede en fazla kelebek toplayan kişi odüllendiriliyor Oğrencilerin kelebekleri bulmakta oldukça zorlandiklari gōzleniyor. Yukanda Emre Ogretmen'in tasarladiği etkinlikklerle ilgili olarak aşağida verilen yorumlardan hangisi yapilamaz? A) 1. etkinlik ile oğrenciler kurbağalarin pũrüzsũz ve kaygan bir deriye sahip olma adaptasyonunun ônemini kavrayabilirler. B) II. etkinlikte doğada canIllarin bulunduklari ortama kamufle (gizlenme)olmalarinin hayatta kalma anslarini artrabilecegi- ni kavrayabilirler. C) Dersin konusu canhlarda gôrülen adaptasyonlar olabilir, D) II. etkinlik; beyaz gũve kelebeklerinin kahverengi ağaç gôvdesinde kamufle (gizlenme) olmasi ile benzerdir.

Çözüm

4.0226 Voting
avatar
Tahir
Elit · 8 yıl öğretmeni
Uzman doğrulaması

Cevap

Emre Öğretmen'in tasarladığı etkinliklerle ilgili olarak verilen yorumlardan hangisinin yapılamayacağını belirlemek için her bir seçeneği inceleyelim:<br /><br />A) I. etkinlik ile öğrenciler kurbağaların pürüzsüz ve kaygan bir deriye sahip olma adaptasyonunun önemini kavrayabilirler.<br />- Bu yorum, etkinliğin içeriğiyle doğrudan ilgili görünmüyor. Etkinlik, pamuk toplarının su ve zeytinyağına batırılmasıyla ilgilidir ve kurbağaların deri özellikleriyle doğrudan bir bağlantı kurmak zor olabilir.<br /><br />B) II. etkinlikte doğada canlıların bulundukları ortama kamufle (gizlenme) olmalarının hayatta kalma şanslarını artırabileceğini kavrayabilirler.<br />- Bu yorum, etkinliğin amacına uygun görünüyor. Turuncu kelebeklerin turuncu zeminde zor bulunması, kamuflajın önemini vurgulayan bir deneyim sunar.<br /><br />C) Dersin konusu canlılarda görülen adaptasyonlar olabilir.<br />- Her iki etkinlik de adaptasyon konusuyla ilişkilendirilebilir. İlk etkinlik, farklı ortam koşullarında hayatta kalma yeteneğini, ikinci etkinlik ise kamuflajı ele alıyor.<br /><br />D) II. etkinlik; beyaz güve kelebeklerinin kahverengi ağaç gövdesinde kamufle (gizlenme) olması ile benzerdir.<br />- Bu yorum da etkinliğin amacına uygundur. Kelebeklerin renk uyumu, doğal kamuflaj örneklerinden biri olan güve kelebeklerinin davranışını andırır.<br /><br />Sonuç olarak, A seçeneği etkinliklerin içeriğiyle doğrudan ilişkili olmayan bir yorumdur ve bu nedenle yapılamaz. Doğru cevap: A) 1. etkinlik ile öğrenciler kurbağaların pürüzsüz ve kaygan bir deriye sahip olma adaptasyonunun önemini kavrayabilirler.
Derecelendirmek için tıklayın: