Soru
1. Aşağidakilerden hangisi stratej oluşturma sürecinde dí cevre analizi baglamindaki konulardan biridir? a. Dağitum kanal sorunlari b. Igletmenin satis performansi c. Maliyet yapisi d. Işletmenin marka imaji e. Ozyetkinlikler 2. Asağdakilerden hangisi stratej sürecinde yürütũlmekte olan iç cevre analizi kapsaminda yürütũlen bir analizdir? a. Tedarikçi analizi b. Yasal düzenlemeler c. Müşteriler d. Sosyo-ekonomik gelismeler e. Isletme kültũrü 3. Bir kurulusun farkllasma yoluyla rakipleri üzerinde avantaj saglama planina __ denir. a. Avantaj plan b. Strateji c. Rekabet tistinlügu d. Farklilaşma stratejisi e. Rekabet stratejisi 4. Asajidakilerden hangisi stratej oluşturma sürecinin ilk aşamasidir? a. Dis cevre analizi b. If cevre analizi c. Performans olçümũ d. Misyon e. Vizyon 5. Degisen pazar sartlarunda bir işletmenin geleceginin sekillendirilmesi amaciyla işletmenin mevcut kabiliyet ve kaynak donanimi durumunun analiz edilerek işletme vizyon ve misyonunun olusturulmasi ve arzu edilen pazarlama he deflerine ulasmasimi saglayacak stratejik alternatiflerin be- lirlenmesi, pazarlama programlarinin formüle edilmesi ve programlarin uygulamaya konmasi ve denetlenmesine ilis kin yōnetim sürecine __ denir. a. Rekabet stratejisi b. Rekabet avantaji c. Stratejik pazarlama yōnetimi d. Strateji oluşturma streci e. Pazarlama yõnetimi 6. Aşağidakilerden hangisi stratejik kararlarin ayurt edici ozelliklerinden biri degildir? a. Gelecek odakh olmasi b. Rekabet üstinlugu odakh olmasi c. Bütinciil bir bakis açisini gerektirmesi d. Rekabet üstũnlügũnde sürdürülebilirlik vurgusu e. Maliyet liderligine vurgu yapilmasi 7. Bir işletmenin mevcut tirtinleri ile mevcut pazarlardaki satisjarimi ve mevcut pazardaki payini artirma veya mevcut Grünün kullanimini artirmak esasina dayanan büyüme stra- tejisine __ denir. a. Cesitlendirme b. Nüfuziyet c. Urün geliştirme d. Pazar geliştirme e. Tutundurma 8. Asagidakilerden hangisi dúişuk maliyet liderligini yakala- ma yollarindan biri değildir? a. Olcek ekonomisi b. Deneyim ekonomisi c. Isgücủ uzmanhğ d. Uretimde otomasyon e. Ucuz hammadde kaynağina sahip olmak 9. Asagidakilerden hangisi konumlandirma yaklaşumlarin- dan biri degildir? a. Urũn ozelliklerine gõre b. Rakiplere gore c. Beklenen faydaya gõre d. Bulunabilirlige gõre e. Fiyat/Kalite iligkinse gõre 10. Aşağidakilerden hangisi savunmaya yōnelik stratejiler- den biri değildir? a. Kanat savunmasi b. Oynak savunma c. Kontr savunma d. Geri cekilme e. Gerilla savunmasi
Çözüm
4.4186 Voting
Bilal
Elit · 8 yıl öğretmeniUzman doğrulaması
Cevap
1. İç çevre analizi, işletmenin içsel faktörlerini inceleyen bir analizdir. Bu analizde, işletmenin maliyet yapısı, işletmenin marka imiji, işletmenin özetiğinlikler gibi konular incelenir. Bu nedenle doğru cevap c. Maliyet yapisi'dir.<br /><br />2. İç çevre analizi, işletmenin içsel faktörlerini inceleyen bir analizdir. Bu analizde, işletmenin tedarikçi analizi, yasal düzenlemeler, müşteriler, sosyo-ekonomik gelişmeler ve işletme kültürü gibi konular incelenir. Bu nedenle doğru cevap e. İşletme kültürü'dür.<br /><br />3. Bir kuruluşun farklılaşma yoluyla rakipleri üzerinde avantaj sağlamaya yönelik planına "rekabet stratejisi" denir. Bu nedenle doğru cevap e. Rekabet stratejisi'dir.<br /><br />4. Stratejik yönetim sürecinin ilk aşaması, işletmenin misyonunu ve vizyonunu oluşturmaktır. Bu nedenle doğru cevap d. Misyon'dur.<br /><br />5. İşletmenin mevcut kabiliyet ve kaynaklarının durumu analiz edilerek, işletmenin vizyon ve misyonunun oluşturulması ve arzu edilen pazarlama hedeflerine ulaşması için stratejik alternatiflerin belirlenmesi, pazarlama programlarının formüle edilmesi ve programların uygulamaya konması ve denetlenmesine ilişkin yönetim süreci "stratejik pazarlama yönetimi" olarak adlandırılır. Bu nedenle doğru cevap c. Stratejik pazarlama yönetimi'dir.<br /><br />6. Stratejik kararların ayırt edici özellikleri arasında gelecek odaklılık, rekabet üstünlüğü odaklılığı, bütinciil bir bakış açisi gerektirmesi ve rekabet üstünlüğünde sürdürülebilirlik vurgusu bulunur. Ancak, maliyet liderliği vurgusu stratejik kararların ayırt edici özellikleri arasında yer almaz. Bu nedenle doğru cevap e. Maliyet liderligine vurgu yapilmasi'dir.<br /><br />7. Bir işletmenin mevcut pazarları ve mevcut müşterileri ile mevcut pazarlardaki satışlarını ve pazar payını artırmaya yönelik büyüme stratejisi "pazar geliştirme" olarak adlandırılır. Bu nedenle doğru cevap d. Pazar geliştirme'dir.<br /><br />8. İşletmelerin düşük maliyet liderliği elde etmek için ölçek ekonomisi, deneyim ekonomisi, iş gücünün uzmanlaşması, üretimde otomasyon ve ucuz hammaddelere sahip olmak gibi yolları kullanabilirler. Ancak, ucuz hammaddelere sahip olmak düşük maliyet liderliği elde etmek için bir yöntem değildir. Bu nedenle doğru cevap e. Ucuz hammadde kaynağina sahip olmak'tır.<br /><br />9. Konumlandırma yaklaşımları, işletmenin ürün özellikleri, rakiplere göre, beklenen faydaya göre, bulunabilirliğe göre ve fiyat/kalite ilişkisine göre konumlandırıldığını ifade eder. Ancak, "bulunabilirlik" kavramı konumlandırma yaklaşımları arasında yer almaz. Bu nedenle doğru cevap d. Bulunabilirlige gõre'dir.<br /><br />10. Savunma stratejileri, işletmenin rakiplerine karşı savunma taktiklerini içeren stratejilerdir. Kanat savunması, oynak savunma, kontr savunma ve geri çekilme gibi stratejiler savunmaya yönelik stratejiler arasında yer alır. Ancak, gerilla savunması bir savunma stratejisi değildir. Bu nedenle doğru cevap e. Gerilla savunmasi'dir.
Derecelendirmek için tıklayın: