Soru
1. Aşağidakilerden hangisi strateji oluşturma sürecinde dis cevre analizi baglamindaki konulardan biridir? a. Dağitum kanal sorunlari b. Isletmenin satis performans c. Maliyet yapisi d. Isletmenin marka imaji e. Ozyetkinlikler 2. Asagidakilerden hangisi strateji sürecinde yurutulmekte olan iç cevre analizi kapsaminda yürütülen bir analizdir? a. Tedarikçi analizi b. Yasal diizenlemeler c. Müşteriler d. Sosyo-ekonomik gelismeler e. Isletme kültũrü 3. Bir kurulusun farklilaşma yoluyla rakipleri üzerinde avantaj saglama planina __ denir. a. Avantaj plani b. Strateji c. Rekabet üstũnlügủ d. Farkllaşma stratejisi e. Rekabet stratejisi 4. Asagidakilerden hangisi strateji oluşturma sürecinin ilk aşamasidir? a. Dis cevre analizi b. If cevre analizi c. Performans olçümũ d. Misyon e. Vizyon 5. Degisen pazar şartlarinda bir işletmenin geleceginin sekillendirilmesi amaciyla işletmenin mevcut kabiliyet ve kaynak donanimi durumunun analiz edilerek işletme vizyon ve misyonunun olusturulmasi ve arzu edilen pazarlama he deflerine ulaşmasini sağlayacak stratejik alternatiflerin be- lirlenmesi, pazarlama programlarinin formüle edilmesi ve programlarin uygulamaya konmasi ve denetlenmesine ilis- kin yōnetim sürecine __ denir. a. Rekabet stratejisi b. Rekabet avantaji c. Stratejik pazarlama yonetimi d. Strateji oluşturma stireci e. Pazarlama yōnetimi 6. Asagidakilerden hangisi stratejik kararlarin ayirt edici ozelliklerinden biri degildir? a. Gelecek odakh olmasi b. Rekabet tistinlügú odakh olmasi c. Bütincül bir bakis açisini gerektirmesi d. Rekabet ústũnlugúnde sürdürülebilirlik vurgusu e. Maliyet liderligine vurgu yapilmasi 7. Bir işletmenin mevcut ủrünleri ile mevcut pazarlardaki satişlarini ve mevcut pazardaki payini artirma veya mevcut ủrünün kullanimini artirmak esasina dayanan bủyüme stra- tejisine __ denir. a. Cesitlendirme b. Nüfuziyet c. Urün geliştirme d. Pazar geliştirme e. Tutundurma 8. Asagidakilerden hangisi dúsúk maliyet liderligini yakala- ma yollarindan biri degildir? a. Ốlçek ekonomisi b. Deneyim ekonomisi c. Isgúcü uzmanhği d. Uretimde otomasyon e. Ucuz hammadde kaynağina sahip olmak 9. Aşağidakilerden hangisi konumlandurma yaklasimlarin- dan biri değildir? a. Urün ozelliklerine gore b. Rakiplere gore c. Beklenen faydaya gore d. Bulunabilirlige gõre e. Fiyat/Kalite iligkinse gore 10. Asagidakilerden hangisi savunmaya yonelik stratejiler- den biri degildir? a. Kanat savunmasi b. Oynak savunma c. Kontr savunma d. Geri cekilme e. Gerilla savunmasi
Çözüm
3.9333 Voting
Kezban
Usta · 5 yıl öğretmeniUzman doğrulaması
Cevap
1. c. Maliyet yapisi<br />2. a. Tedarikçi analizi<br />3. e. Rekabet stratejisi<br />4. a. Dis cevre analizi<br />5. c. Stratejik pazarlama yonetimi<br />6. e. Maliyet liderligine vurgu yapilmasi<br />7. d. Pazar geliştirme<br />8. e. Ucuz hammadde kaynağina sahip olmak<br />9. d. Bulunabilirlige gõre<br />10. d. Geri cekilme
Derecelendirmek için tıklayın: