Ana sayfa
/
Sosyal Bilimler
/
21. ibni Sina'ya gore , zorunlu varlik varligi baska bir varliga muhtac olmayan , ezeli ve ebedi varliktir. Mümkün varlik ise bir sekilde var olan ama daha sonra yok olan varliklardir.. Mũmkün varliklarin kendi başina bir varligi yoktur.Bu varliklar , zorunlu varlik- tan tasma sonucunda ortaya cikmistir Zorunlu varlik yaraticidir ve ilk olarak akli yaratir. ilk akil da ikinci akli yaratir ve bu yaratma sürekli devam eder. Bu parçaya góre ibni Sina'nin Tanri kanitlamasi- nin hareket noktasi akilerden hangisidir? A) Dogada mükemmel bir düzenin olmasi B) Insan zihninde yetkin bir Tanri fikrinin olmasi C) Evrendeki varliklarin akilla kavranamamasi D) Sonradan yaratilanlarin bir yaraticly I gerektirmesi E) Kotulugür irade zayifligindan

Soru

21. ibni Sina'ya gore , zorunlu varlik varligi baska bir
varliga muhtac olmayan , ezeli ve ebedi varliktir.
Mümkün varlik ise bir sekilde var olan ama daha
sonra yok olan varliklardir.. Mũmkün varliklarin kendi
başina bir varligi yoktur.Bu varliklar , zorunlu varlik-
tan tasma sonucunda ortaya cikmistir Zorunlu varlik
yaraticidir ve ilk olarak akli yaratir. ilk akil da ikinci
akli yaratir ve bu yaratma sürekli devam eder.
Bu parçaya góre ibni Sina'nin Tanri kanitlamasi-
nin hareket noktasi akilerden hangisidir?
A) Dogada mükemmel bir düzenin olmasi
B) Insan zihninde yetkin bir Tanri fikrinin olmasi
C) Evrendeki varliklarin akilla kavranamamasi
D) Sonradan yaratilanlarin bir yaraticly I gerektirmesi
E) Kotulugür irade zayifligindan

21. ibni Sina'ya gore , zorunlu varlik varligi baska bir varliga muhtac olmayan , ezeli ve ebedi varliktir. Mümkün varlik ise bir sekilde var olan ama daha sonra yok olan varliklardir.. Mũmkün varliklarin kendi başina bir varligi yoktur.Bu varliklar , zorunlu varlik- tan tasma sonucunda ortaya cikmistir Zorunlu varlik yaraticidir ve ilk olarak akli yaratir. ilk akil da ikinci akli yaratir ve bu yaratma sürekli devam eder. Bu parçaya góre ibni Sina'nin Tanri kanitlamasi- nin hareket noktasi akilerden hangisidir? A) Dogada mükemmel bir düzenin olmasi B) Insan zihninde yetkin bir Tanri fikrinin olmasi C) Evrendeki varliklarin akilla kavranamamasi D) Sonradan yaratilanlarin bir yaraticly I gerektirmesi E) Kotulugür irade zayifligindan

Çözüm

4.6275 Voting
avatar
Zahir
Usta · 5 yıl öğretmeni
Uzman doğrulaması

Cevap

Bu parçaya göre İbnü Sina'nın Tanrı kanıtlamasının hareket noktası, D seçeneği olan "Sonradan yaratılanların bir yaratıcının gerektirmesi"dir. İbnü Sina'ya göre, zorunlu varlıklar ebedi ve ezeli varlıklardır ve bu varlıkların yaratıcısı akıldır. Mümkün varlıklar ise zorunlu varlıkların tasma sonucunda ortaya çıkan varlıklardır ve bu varlıkların bir varlığı yoktur. Bu varlıkların varlığı, zorunlu varlıkların yaratıcısı olan akıldan kaynaklanır. Dolayısıyla, İbnü Sina'nın Tanrı kanıtlaması, sonradan yaratılan varlıkların bir yaratıcının gerektirmesi üzerine kuruludur.
Derecelendirmek için tıklayın: