Ana sayfa
/
İşletme
/
9. sınıf mesleki gelişim atölye soruları 1. veri nedir 2. tasarım odaklı düşünme basamakları 3. mesleki gruplardaki olası riskler nelerdir 4. belli başlı ahilik ilkeleri 5 madde acil sınav soruları ​

Soru

9. sınıf mesleki gelişim atölye soruları 1. veri nedir 2. tasarım odaklı düşünme basamakları 3. mesleki gruplardaki olası riskler nelerdir 4. belli başlı ahilik ilkeleri 5 madde acil sınav soruları ​

Çözüm

4.6211 Voting
avatar
Açelya
Usta · 5 yıl öğretmeni
Uzman doğrulaması

Cevap

1. Veri, işlenmesi veya analiz edilmesi gereken ham bilgi veya gerçeklerdir. Örneğin, bir anket sonucunda toplanan tüm yanıtlar veri kabul edilir. Bu verileri işleyerek ve analiz ederek kullanılabilir bilgiye ulaşabiliriz.<br /><br />2. Tasarım odaklı düşünme, belirli bir problemin çözümünü bulma sürecidir ve genellikle altı ana basamaktan oluşur: <br /> i. Empati Kur: Kullanıcılarınızın ve onların ihtiyaçlarının anlaşılması. <br /> ii. Problemi Tanımla: İhtiyaçları ve problemleri tanımlayın. <br /> iii. Fikir Üret: Çözüm önerileri geliştirme. <br /> iv. Prototip: Çözüm hakkında bir model oluşturma. <br /> v. Test Et: Prototipi test etme ve kullanıcı geri bildirimlerini almak.<br /> vi. Değerlendir ve İyileştir: Geri bildirimler ve test sonuçları doğrultusunda prototipi iyileştirme ve geliştirme.<br /><br />3. Mesleklerdeki olası riskler, işyerindeki güvenlik risklerini ve sağlık tehlikelerini içerir. Bu riskler koruyucu ekipman kullanılmaması, zehirli kimyasal maddelere maruz kalma, düzensiz çalışma saatleri, ergonomik olmayan çalışma koşulları, yüksek stres seviyeleri ve duygusal tükenmişlik gibi daha spesifik riskleri içerebilir. <br /><br />4. Ahilik kurumu, kabaca Ortaçağ Türk-İslam dünyası ile Osmanlı İmparatorluğu'nda esnaf ve sanatkarlar arasında mesleki eğitim ve dayanışmayı sağlayan bir kurumdur. Ahilik ilkeleri genellikle şunlarla ilgilidir: <br /> i. Mesleki yetenek: Bir esnafın, mesleği hakkında bilgi sahibi olması ve yeteneğini geliştirmesi beklenir. <br /> ii. Dürüstlük ve güvenilirlik: Ahiler, dürüstlük ve güvenilirlik ilkelerine sadık kalırlar. <br /> iii. Karşılıklı yardımlaşma ve dayanışma: Ahiler, birbirlerine karşı yardımcı ve destekleyici olmalıdır. <br /> iv. Mesleki eğitim: Ahilik sistemi, esnafların çıraklarını yetiştiren bir eğitim modeli ve düzlemini takip eder. <br /> v. Toplumsal sorumluluk: Ahiler, mesleklerini toplumun genel çıkarları doğrultusunda yürütme sorumluluklarına sahiptirler.
Derecelendirmek için tıklayın: