Soru
16. (I) Ởgrenme teorileriyle ugraçan uzmanlar, sanat egitimiyle diger eğitim cesitleri arasinda bir nitelik farki bulmaktadir. (II) Gerçekten de eğitim, ogretilecek bilginin veya kazandirilacak becerinin ozelliklerine góre siniflandirilmalidir.(III) Bu siniflamada sanat egitimi de gerek hedefleri gerekse içeriği ile normal eğitimder farkllllk gostermektedir : (IV) Sanat eğitimi almis bir kişinin ủrettigi eser, alicisinin hayal dünyasini harekete geçirip dús gúcünú kamçilamaktadi r. (V) Củnkù her seyden once estetik amaçlar, sanat eğitimini diger egitim alanlarindan farkli kilmaktadir. Bu numaralanmis củmlelerden hangisi diisüncenin akişini bozmaktadir? A) 1 B) II C) III D) IV E) surd
Çözüm
4.3305 Voting
Levent
Profesyonel · 6 yıl öğretmeniUzman doğrulaması
Cevap
Bu soruda, verilen cümlelerden hangisinin düşüncenin akışını bozmakta olduğu soruluyor. Cümleler incelerken, düşüncenin mantığını ve akışını anlamamız gerekiyor.<br /><br />(I) cümlesi, sanat eğitiminin diğer eğitim türlerinden farklı olduğunu belirtiyor. Bu, düşüncenin akışını bozmamakt(II) cümlesi, eğitimin öğretilen bilgi veya kazandırılan becerilere göre sınıflandırılması gerektiğini belirtiyor. Bu da düşüncenin akışını bozmamaktadır.<br /><br />(III) cümlesi, sanat eğitiminin hedefleri ve içeriği ile diğer eğitim türlerinden farklı olduğunu belirtiyor. Bu da düşüncenin akışını bozmamaktadır.<br /><br />(IV) cümlesi, sanat eğitimi almış bir kişinin ürettığı eserlerin hayal dünyasını harekete geçirdiğini ve düşüncenin yönünü değiştirdiğini belirtiyor. Bu cümle, düşüncenin akışını bozmaktadır çünkü sanat eğitiminin diğer eğitim türlerinden farklı olduğu ve hedeflerinin farklı olduğu belirtilmişken, burada sanat eğitiminin yaratıcı düşünceyi geliştird ve hayal dünyasını harekete geçirdiği belirtilmektedir. Bu, düşüncenin akışını bozmaktadır.<br /><br />(V) cümlesi, estetik amaçların sanat eğitiminin diğer eğitim türlerinden farklı olduğunu belirtiyor. Bu da düşüncenin akışını bozmamaktadır.<br /><br />Dolayısıyla, doğru cevap D) IV'dir.
Derecelendirmek için tıklayın: