Ana sayfa
/
Sosyal Bilimler
/
odou 25. Antik Yunan'da felsete din veya mitolojiden ba- gimsiz bir biçimde, akla dayanarak evrenl açikla- ma, bilmekicinbilmel amacryla yapilmistir ancak ms 2-15 felsefe, dinin hizmet) ne kasulmustur. Bu donemde telsefenin amaqi duygu ve kanida saglam ve tartismasiz olarak el- de bulunani, pekigtirilmis olani dusunce ile acik- liga kavusturmak ve kavramsal olarak dile getir- mektir Bu parcaya gōre MS 215. y0zyil felsefesticin asagidak yargilardan hangisi dogrudur? A) Konularine elestirel yaklasir. B) Felsefenin konu alan genistir. C) Evreni anlamakiçin akla govenilir. D) Din merkezil dustinme egemendir. E) Teorik kaygilarla felsefe yapilmistir. 28. Tasawufta Tanri, ezell ve ebedidir. Onun disin- daki varliklar, zamanla yok olacaktir. Tanri hem zabirdir hem bátindir yani hem açiktir hem giz- lidir. Acikligi icinde gizll gizliligi leinde açiktir. 0, bastaki gozle gorúlme:z fakat basiret gôzü lle go- rülebilir. Mutasawiflar onu kalp gõzü lle gõrürler. Buna gōre insanin Tanri bilgisi ile ilgili olarak asadidakllerden hangisi dogrudur? A) Tanri bilinemezdir. B) Tanri sezgi ile bilinebilir. C) Akil Tanr(nin bilgisin verir. D) Tanriakil ve sezgiyle bilinir. E) Duyularla Tanrinin bilgisine ulaşilir. 27. MS 2-15 yüzyil felsefesinde iki bilg kaynaği var- dir. Ilki bir konuyu açklarken din otoritelerinino konu ile ilgili düşnceleridir. Digeri de bu açikla- manin Aristotelesir tümdengelimsel (ikarim ku- rallarina uyup uymadigidir Bu dõnem için Italyan düşişnür Andrea Cesalpino "Kusku yoktur, haki- kat tümúyle Aristotelesin yapitindadir." der. Bu parçadan aşağidak yargilarin hangisine ulasilabilir? A) Bilgi, duyu ve deney ile elde edilir. B) Dini bilgiler her zaman dogru degildir. C) Akilsal cikarimlar dogru bilgiyi vermez. D)Aristotelesciakil yürütme bilginin kaynağidir. E) Dogru bilginin imkânindan süphe edilmelidir. 84 MS 2. YuzyilMS 15. Yuzyil Felsefesl

Soru

odou
25. Antik Yunan'da felsete din veya mitolojiden ba-
gimsiz bir biçimde, akla dayanarak evrenl açikla-
ma, bilmekicinbilmel amacryla yapilmistir ancak
ms 2-15
felsefe, dinin hizmet)
ne kasulmustur. Bu donemde telsefenin amaqi
duygu ve kanida saglam ve tartismasiz olarak el-
de bulunani, pekigtirilmis olani dusunce ile acik-
liga kavusturmak ve kavramsal olarak dile getir-
mektir
Bu parcaya gōre MS 215. y0zyil
felsefesticin asagidak yargilardan hangisi
dogrudur?
A) Konularine elestirel yaklasir.
B) Felsefenin konu alan genistir.
C) Evreni anlamakiçin akla govenilir.
D) Din merkezil dustinme egemendir.
E) Teorik kaygilarla felsefe yapilmistir.
28. Tasawufta Tanri, ezell ve ebedidir. Onun disin-
daki varliklar, zamanla yok olacaktir. Tanri hem
zabirdir hem bátindir yani hem açiktir hem giz-
lidir. Acikligi icinde gizll gizliligi leinde açiktir. 0,
bastaki gozle gorúlme:z fakat basiret gôzü lle go-
rülebilir. Mutasawiflar onu kalp gõzü lle gõrürler.
Buna gōre insanin Tanri bilgisi ile ilgili olarak
asadidakllerden hangisi dogrudur?
A) Tanri bilinemezdir.
B) Tanri sezgi ile bilinebilir.
C) Akil Tanr(nin bilgisin verir.
D) Tanriakil ve sezgiyle bilinir.
E) Duyularla Tanrinin bilgisine ulaşilir.
27. MS 2-15 yüzyil felsefesinde iki bilg kaynaği var-
dir. Ilki bir konuyu açklarken din otoritelerinino
konu ile ilgili düşnceleridir. Digeri de bu açikla-
manin Aristotelesir tümdengelimsel (ikarim ku-
rallarina uyup uymadigidir Bu dõnem için Italyan
düşişnür Andrea Cesalpino "Kusku yoktur, haki-
kat tümúyle Aristotelesin yapitindadir." der.
Bu parçadan aşağidak yargilarin hangisine
ulasilabilir?
A) Bilgi, duyu ve deney ile elde edilir.
B) Dini bilgiler her zaman dogru degildir.
C) Akilsal cikarimlar dogru bilgiyi vermez.
D)Aristotelesciakil yürütme bilginin kaynağidir.
E) Dogru bilginin imkânindan süphe edilmelidir.
84 MS 2. YuzyilMS 15. Yuzyil Felsefesl

odou 25. Antik Yunan'da felsete din veya mitolojiden ba- gimsiz bir biçimde, akla dayanarak evrenl açikla- ma, bilmekicinbilmel amacryla yapilmistir ancak ms 2-15 felsefe, dinin hizmet) ne kasulmustur. Bu donemde telsefenin amaqi duygu ve kanida saglam ve tartismasiz olarak el- de bulunani, pekigtirilmis olani dusunce ile acik- liga kavusturmak ve kavramsal olarak dile getir- mektir Bu parcaya gōre MS 215. y0zyil felsefesticin asagidak yargilardan hangisi dogrudur? A) Konularine elestirel yaklasir. B) Felsefenin konu alan genistir. C) Evreni anlamakiçin akla govenilir. D) Din merkezil dustinme egemendir. E) Teorik kaygilarla felsefe yapilmistir. 28. Tasawufta Tanri, ezell ve ebedidir. Onun disin- daki varliklar, zamanla yok olacaktir. Tanri hem zabirdir hem bátindir yani hem açiktir hem giz- lidir. Acikligi icinde gizll gizliligi leinde açiktir. 0, bastaki gozle gorúlme:z fakat basiret gôzü lle go- rülebilir. Mutasawiflar onu kalp gõzü lle gõrürler. Buna gōre insanin Tanri bilgisi ile ilgili olarak asadidakllerden hangisi dogrudur? A) Tanri bilinemezdir. B) Tanri sezgi ile bilinebilir. C) Akil Tanr(nin bilgisin verir. D) Tanriakil ve sezgiyle bilinir. E) Duyularla Tanrinin bilgisine ulaşilir. 27. MS 2-15 yüzyil felsefesinde iki bilg kaynaği var- dir. Ilki bir konuyu açklarken din otoritelerinino konu ile ilgili düşnceleridir. Digeri de bu açikla- manin Aristotelesir tümdengelimsel (ikarim ku- rallarina uyup uymadigidir Bu dõnem için Italyan düşişnür Andrea Cesalpino "Kusku yoktur, haki- kat tümúyle Aristotelesin yapitindadir." der. Bu parçadan aşağidak yargilarin hangisine ulasilabilir? A) Bilgi, duyu ve deney ile elde edilir. B) Dini bilgiler her zaman dogru degildir. C) Akilsal cikarimlar dogru bilgiyi vermez. D)Aristotelesciakil yürütme bilginin kaynağidir. E) Dogru bilginin imkânindan süphe edilmelidir. 84 MS 2. YuzyilMS 15. Yuzyil Felsefesl

Çözüm

4.3263 Voting
avatar
Mesut
Usta · 5 yıl öğretmeni
Uzman doğrulaması

Cevap

27. Doğru cevap: D) Aristotelesci akil yürütme bilginin Kaynagidir.<br /><br />Bu dönemde felsefe, din veya mitolojinin dışında, akla dayanarak evreni açıklama ve bilgi edinme amacı ile yapılmıştır. Felsefenin amacı, duygusal ve kanaatlı bir şekilde sağlam ve tartışmasız bilgi elde etmek, pek istismarlı düşünce ile açıklığa kavuşmaktır. Bu dönemde felsefe, Aristoteles'in tümdengelimsel gikap kurallarına uygun olarak yapılmıştır. Andrea Cesalpino'nun "Kusku yoktur, hakikat tamamen Aristoteles'in yapısındadır" ifadesi, bu dönemde felsefenin bilgi kaynağı olarak Aristoteles'in akıl yürütme bilgisine dayandığını gösterir.<br /><br />28. Doğru cevap: D) Tanrı akıl ve sezgiyle bilinir.<br /><br />Tasawuf'ta Tanrı, ezel ve ebedir. Onun varlıkları zamanla yok olacaktır. Tanrı hem zabirdir hem bâtındır, yan hem açıktır hem gizlidir. Açıklığı içinde gizli, gizliliği içinde açıktır. O, baştan beri gözle görülebilen, fakat basiret gözü ile görülebilen bir varlıktır. Mutasawıflar onu kalp gözü ile görürler. Bu bakış açısına göre, insan Tanrı'nın bilgisi ile ilgili olarak akıl ve sezgiyle bilinebilir.
Derecelendirmek için tıklayın: