Tarih Ödev Yardımı
Tarih kimine göre büyüleyici, kimine göre sıkıcı bir konudur. Bazı öğrenciler geçmişin çeşitli olayları, savaşları ve heyecan verici kişilikleri karşısında heyecanlanırken, diğerleri savaşların kronolojisini, etkili liderlerin adlarını ve konunun sunduğu ağır bilgileri ezberlemeyi çok zor buluyor.
Neyse ki, bu tarih soruları ve cevaplarıyla bazı önemli olayları ve bunların tam olarak ne zaman gerçekleştiğini hatırlamanız kolaydır. Bu önemli kişilerin isimleri başınızı döndürse bile fazla endişelenmeyin. Tarih ödevi yardımımız, onları daha iyi hatırlamanıza yardımcı olmak için bunları bazı ilginç hikayelerle ilişkilendirecek bir yapay zeka ilişkilendirme özelliğine sahiptir.
- 10.1. Somerler Ay yill esach takovimi geliptirdiler esas alan bir takvim gelistirdiler III. Boytik Selcuklular.Celaleddin Meliksahim emritik Celalli takvimini gelingtindiler Yukandaki gelismeler bakarak bu medeniyetlerin hangi bilim dalinda ilerledik. leri, soylenebilir? A)Filoloji 6) Heraldik C) Arkeoloji (b) Astronomi
- 2. Orta Cag'da toplumlar din eksenli ortamlard yasadig! için bilimsel salismalar kilisenin ve din adamlarinin baskis nedeniyle ilerleyemiyordu. Orta Cag Avrupasi'na hâkim olan kilise ve din adamlarinin baskisina bagli düsünce sistemi aşagidakilerden hangisidir? A) Skolastik düsunce B)Emperyalist düsünce C) Ozgür düsunce D) Liberal düsunce E) Rasyonalist düsünce
- Match these vocabulary words with their definitions. 1. the time before the American Civil War to protend to be sick or injured in order to escape work or duty 3. to reduce by destroying or consuming 4. to release from slovery - a colonist who contracted to work for another colonist for a certain perlod of time 6. on item of movable property 7. the act or process of making slaves free 8. to leave a country to live in another place 9. during life 10. a certain port of a community; a place to live square chattel square durante vita square indentured servant square emancipation square emigrate square malinger square manumit square quarter square deplete square antebellum
- 8. I. Mondros Ateşkesi imzalandığında lerinin koruduğu Türk vatanının tümú ayrılmaz bir bütündür. II. Azınılukların hakları komşu memleketterdeki Müslüman halkın da aynı hakıardan yaranlaması şartıyla kabul edilecektir. III. Milli ve ekonomik gelişmemizi sağlamak amacıyla siyasi, adli ve mali gelişmemize engel olan kapitülasyonlar kaldırılmalıdır. Misakımilli'de yer alan bu kararların ilgili olduğu kavramlar ile doğru eşleştirilmiş hali aşağıdakilerden hangisinde yer alır? A) II III A) B) }(l) Uluslararası eşitlik & Tam bağımsızlık & Milli sınırlar Milli sınırlar & Uluslararası eşitlik & Tam bağımsızlık Tam bağımsızlık & Milli Sınırlar & Tam bağımsızlık Milli sınırlar & Tam bağımsızlık & Uluslararası eşitlik
- 10-11. sorulari asagidaki metinden yararlanarak cevaplaymz. Bir grup 8grenci, tarih ôgretmenlerinin yōnlendirmesijle merak ettiklerive ilgi duyduklari Eski Cag me- deniyetlerinin onemli hakkinda araştirma yapmak istedi Zeynep ve Ali, konu olarak Hitit im- Hugu'nun baskenti Hattusas'(Boğazkby) secti. : :nce kapsami bir kaynak taramasi yaparak ilgili kaynaklari belirlediler. Zeynep, kútúphaneye giderek Hattusas hakkinda yazilmg tarih kitaplarindan ve ansiklopedilerden bilgi topladi. Al ise genel ağ üzerinden farkli siteleri ziyaret ederek birçok akademik makaleye ulaşti. Ayrica Hattuşaşfa ilgii belgeselleri izledi ve Anadolu Medeniyetleri Sanal Müzesinde bir gezinti yapti. Zeynep ve Ali. yaptiklari araştirmalar sonucunda Hattusaşin Mō 1700-1200 yillarinda bas- kent oldugunu, burada yapilan kazilarda cok sayida anitsal kapi, tahil ambari, saray , tapinak, yazit, givi yazili kil tablet, "bulla"adi verilen mũhủr baskil kil topak ve canak cõmlek bulunduğunu ôğrendi. Ancak ulastiklari bilgileri karşilaşturdiklarinda birbiriyle cellisen bazi veriler olduğunu fark eden Zeynep ve Ali. agretmenlerine bu durumun nedenini ve calismalarini nasil etkileyecegini, ayrica bu aşamadan sonrane yapmalari gerektigini sordu. 10. Tarih ôğretmeni, Zeynep ve Ali'nin sordugu sorulara nasil bir cevap vermelidir?Açiklayiniz. __ 11. Bu metinde geçen birinci elden ve ikinci elden kaynaklar nelerdir? Yazinz. __