Edebiyat Ödev Yardımı
Edebiyat, fikirleri, duyguları ve deneyimleri dil aracılığıyla ifade eden ve ileten bir sanat formudur. Çok çeşitli biçim ve tarzları kapsayan, insan kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır. Edebi eserler roman, şiir, drama, deneme ve daha fazlasını içerebilir. Edebiyat yalnızca toplumsal, tarihi ve kültürel arka planı yansıtmaz, aynı zamanda okuyucunun hayal gücüne, duygularına ve eleştirel düşünme yeteneklerine de ilham verir. Edebiyat sayesinde insan, insanlığın iç dünyasını keşfedebilir, farklı bakış açılarını ve değerleri anlayabilir, güzelliğin keyfini yaşayabilir. Edebiyatın kişisel gelişim ve toplumsal gelişim üzerinde önemli bir etkisi vardır.
- 30- "Celimsiz cocuk bacagindaki yaraya ragmen duvarin arkasindan aci aci ciglik atti, o kalabalik sokakta mutlaka onu biri duymus olmal "Bu camlede bulunan anlatim bozuklugunun sebebi nedir? a) Gereksiz sózcùk kullanimi b) Ozne ve yuklem uyusmazlig c) Nesne eksikligi d) Cati uyusmazligi e) Cümlede birbiriyle celisen sózlerin olmasi Bos birak
- 29. Bir toplumsal yapidan baska bir toplumsal gelecek yüzyillara gegmisten kalan bir kültúr mirasi birakilir. Bu cümledeki anlatim bozuklugu aşağidakilerden kaynaklanmaktadir? a) fati uyusmazligindan b) Yanlis anlamda sozcük kullanilmasindan c) 0 Gereksiz sozcúk kullanilmasindan d) Gereksiz iyelik eki kullanilmasindan e) Ozne eksikliginden Bos birak
- 28- Asagidakilerden hangisi Türkçenin ozellikleri arasinda yer almaz? a) Ural-Altay dil ailesinin Altay kolunda yer alir. b) En cok benzerlik gosteren dil Mogolcadir. Kelimelerin koklerindeki sesli harfler degiştirilerek yeni kelimeler üretilir. d) Sondan eklemeli bir dildir. e) Japonca ve Korece gruba en son eklenen dillerdir. Bos birak
- 9. Noktanin (,) kullanildigi yerler. 1. Anlamca tamamlanmis cümlelerin sonuna konur. II. Saytarla belirtilen gũn ay ve yillan ayirmak için kullanilar. III. Kimi kisatmalarda ksalblan sózcükten sonra konur. IV. Sira belirten sayilan góstermekto kullanilir. Sehirdeki cocuklar ceve egitimine daha kolay ulaşabilirken kóydeki cocuklann gevre egitimino ulasmasinn onündeki engel- leri kaldirmak adina bu yilki 4. projemizi koy okullanna taşidik. 23.07.2020 tarihinde baslayacak egitim faalyetimize MEB'in bize sunduğu olanaklardan da yararlanarak en yakin koyden başlayacağiz. Egjitimler haziladiğimiz raporlari da- ha sonra ilgili kurumlarla paylasacadiz. Bu parçada, noktanin (.)kullamidigi yerlerle ilgili verilen numaralanmiş kurallardan hangisinin ômegi yoktur? A) 1 B) II C) III D) IV
- 6. Garetect: (1) Yazar: Boyle bir dogonce ipimde hep yillar yell oldu.Kendimi on dort yapmda, bir odada otururken arkadagmn gir yax masna gahilik ederken buddum lik Bill, lik baglangic cin gisa, lik aleg bu Evala baktome ve orada oturduguma gore benim de gil yazmam, pair olmam gerekligin do gondogomo hatirlyorum. Evel.o zaman kendimi bir pair olarak dujonmeye bapladm ve bu benim ipin pok Onemili bir Gareteck (ii) - Yazar: 1997 yinn baplanndinyo, glinin bir dergiye gonderdim Orada yayymiand. Donstiker bigiminde bir girdi. Bapka bir piristool de goldl, yine verdim, o da yaymiandi. Der ken derglerin kapsi boylece acilming oldu. Sonra fark: it dergilere gondermeye bapladim bir glirim haric, on lar da yaymlandi Bu roportajda numaralanmup yerlere agagidakilerden hangisi getirilmelidir? A) (1) Sizi etileyen ik gir hanglsydi? (i) Suinterinizi yaymiamaya ne zaman karar verdiniz? B) (1) likne zaman gair olmays istediniz? (10) Sinteriniz ikne zaman ve neredo yayumland? C) (0 Sairlik yetonek midit yoksa dgrenilebilit mi? (1) Slinteriniz yaymianmasaydi pin brakir mydiniz? D) (1) loinizdeki gili yazma duygusu nasil dogdu? (ii) lik plir kitabiniz yayenlandiginda ne hissettiniz?