Edebiyat Ödev Yardımı
Edebiyat, fikirleri, duyguları ve deneyimleri dil aracılığıyla ifade eden ve ileten bir sanat formudur. Çok çeşitli biçim ve tarzları kapsayan, insan kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır. Edebi eserler roman, şiir, drama, deneme ve daha fazlasını içerebilir. Edebiyat yalnızca toplumsal, tarihi ve kültürel arka planı yansıtmaz, aynı zamanda okuyucunun hayal gücüne, duygularına ve eleştirel düşünme yeteneklerine de ilham verir. Edebiyat sayesinde insan, insanlığın iç dünyasını keşfedebilir, farklı bakış açılarını ve değerleri anlayabilir, güzelliğin keyfini yaşayabilir. Edebiyatın kişisel gelişim ve toplumsal gelişim üzerinde önemli bir etkisi vardır.
- 19. Bir devietin vatandaşlan, bir semtin veya mahallenin kompulari ya da bir ailenin Gyelen arasinda ve en onemlisi de aydinlar ile halk arasinda iletisim sorunu yapanirsa huzursuzlu ortami bas gosterir. Bu cũmlede geçen "bay gostermek" sôzir; 1. ortaya cikmak II. belirmek III. neden olmak IV. anlapilmak anlamlarinin hangilerinde kullanilmuptit? A) Ive II B) Ive III C) IIve IV D) III ve IV A Kitapoo
- 18. Genel anlamli sôzcúkler, tek bir kişiye ya da bir seye ozgũ olmayip onun bütũn benzerle,ini içine alan, ôzel olmayan, kapsami daha geniş olan sôzcüklerdir. Asağidaki alti cizili sôzcüklerden hangisi- nin anlami daha genis kapsamlidir? A) Okudugum romanlar masanin üzerine bi- raktim. B) Annem, evdeki dergileri komsumuza ver- mis. C) Siirler, farkli dünyalara açilan pencereler- dir. D) Okul kitaplarim arkadaşimin evinde unut- 20. Polisiye ve macera türünün TGrk edebiyatin- daki en basarili ve bilinen yapitlarindan birl, Ahmet Umitin Kirlangic Cigligi isimli romani- dir. Bu cümleden aşagidakilerden hangisi (I- karilabilir? A) Ahmet Umit, birden cok roman yazmiştir. B) Kirlangic Gigligi, Ahmet Umit'in en baganli romanidir. C) Polisiye türündeki en başarili Türk roman- larindan biri Kirlangiç Cighgi'dir. D) Türk edebiyatinin en bilinen romanlari po- lisiye türündedir.
- 7. Mektepte bize dũnya kadar şehir isimleri ezberletmişlerdi. Fakat yani başimizdaki dağa,ayağimizin al- tindaki otlara severek bakmayi telkin etmek hiçbir hocanin aklindan geçmemişti. Eğer bir gũn sanat ka- pilarini azicik aralik bulup başimizi oradan içeri sokmak nasip olmasaydi belki hâlâ doğa yine bũyük bir hapishane gibi kaskati dõrt yanimizda dikilip duracakti. Bu metinde asil anlatilmak istenen aşağidakilerden hangisidir? A) Ôğretmenlerin , oğrencilere sorgulayic anlayişi benimsetmeleri gerekmektedir. B) Sanat, hayata ve doğaya güzel bakmayi saglar. C) Egitim uzaktan yakina ilkesine uygun olarak yapilmalidir. D) Sanat, doğanin etkil sekilde resmedilmesiyle gerçeklesen bir faaliyettir. A Kitapçiği
- 21. Asagidaki dizelerden hangisinde konusturma sôz sanati yapilmiştir? A) iki damla yuvarland ozanin yanagina Sag yanagina sol yanagina B) Ben ki yaraliyim, ben ki haytayim Bakkallara dúsmús okul defterleri gibiyim C) Sesini enginlerden getirdi mavi sular, Mavi sular bu sabah bir cihan getiriyor D) Yola cikalim, dedi iç agrim; vakit geciyor Derini yok bu yollarin,beklemeyelim
- 20. Asagidaki cúmlelerin hangisinde kullanilan yonlen- dirici ifade cùmleye diğerlerinden farkll bir anlam katmiştir? A) Geçen gủn buraya gelmesini ben istemiştim ancak vazgeçtim. B) Ya tiyatroya gidelim ya da yorgunsaniz vaktimizi evde geçirelim. C) Dủn akşam onu da gòrmek istedi fakat daha sonra fikrini değiştirdi. D) O filme gitmeyi cok istiyordum ama kótù yorumlardan dolayi gitmedim.