Edebiyat Ödev Yardımı
Edebiyat, fikirleri, duyguları ve deneyimleri dil aracılığıyla ifade eden ve ileten bir sanat formudur. Çok çeşitli biçim ve tarzları kapsayan, insan kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır. Edebi eserler roman, şiir, drama, deneme ve daha fazlasını içerebilir. Edebiyat yalnızca toplumsal, tarihi ve kültürel arka planı yansıtmaz, aynı zamanda okuyucunun hayal gücüne, duygularına ve eleştirel düşünme yeteneklerine de ilham verir. Edebiyat sayesinde insan, insanlığın iç dünyasını keşfedebilir, farklı bakış açılarını ve değerleri anlayabilir, güzelliğin keyfini yaşayabilir. Edebiyatın kişisel gelişim ve toplumsal gelişim üzerinde önemli bir etkisi vardır.
- The communication process Creating Encoding Transmitting please refer these terms Receiving Decoding Flows of communication Up-ward Down ward please refer these terms Diagonal Lateral (Barrier to effective communication - how we fail to)/(frac (communicate?)(2)) There are many reasons that communication fails Since the transfer and processing of information is the major product in service, the increase in effective communications will substantially improve the service they provide. 1. Structure - the larger the company, the more number of people and offices within the organization that are involved or may have an interest in a particular message. As more people involved, the chances for people to misread the message or get left out increase exponentially. 2. Authority/ status - when the receiver and sender are not of the same authority or status, either one or both may listen or speak in a less than full and open manner. Customer contact employees are all too familiar with this situation with in a company.They are not often expected to act as equals when communicating with their boss. Unfortunately this often leads to poor communication. They may withhold or change information because of the desire to impress or a fear of reprimand. 21/Page CUSTOMER CARE & SERVICE 2016e.c 3. Language problems - problems of misperceptions are the result of a difference in perception. This usually manifests it self as differences in the interpretations of the connotations of the words. Difference in perception come from a number of sources. The sender and the receiver may come from different regions of the country or world and interpret the word differently. The use of slang or non standard (sub standard) English is another problem. The sender's choice of words can
- 15- Ogrenciler sinifa bilimsel bir dergide yer alan aşağidaki metni okuyorlar. Ormanlik bir alandaki geyik sayismi artimak isteyen yetkiller bu bolgede geylkleri tehdir eden unsurfan ortadan kaldiriyor Bastangiçta geyiklerin sayilan giderek artiyor. Ancak geyiklerin sayisi arttikça birey basina dusen besin miklan ve yaşam alani azallyor. Yaşam için gerekli kay- naklar azaidigundan bireyler arasinda rekabet, hastalik ve yavrularda olumier artiyor. Bundan sonra nofus artis hizi giderek yavaşlyor. Ortamin kosullanna uygun ozellikler tagiyan ve bunlar yeni kuşaklara aktarabilen bireyler yaşamaya devam ediyor. Ogrencilerin bu metinden hareketle yapmis oldugu aşagidaki gkanmlardan hangisi yanliştir? A) Geyiklerin sayisi, ortamin kaynak miktari ile kontrol edilmektedir. B) Yaşam alanindaki degisimler bu degisimlere uygun ozellik tasiyan geyiklerin segilimini destekler C) Geyiklerin kultandiji kaynakiann azalmasi, kaynaklarin kullaniminda rekabete yol açar. D) Geyiklerin artis hizi dusmanlannin olmadigi alanlarda surekli olarak yukselir.
- 3. Verilen paragrafta Can'in hangi kişilik bzelligi/ozellikler vurgulanmaktadir? Bu ozelligi paragraftan alints yaparak aciklayiniz. Kisilik Ozelligi: __ Insanlara uzaktan baktiginizda hepsinin birbirine benzedigini zannedersiniz, birbirlerinden ayrilamaz dersiniz. Yaşadiğjmuz ortamdakilerden farkli irkta olanlan birbirinin aynisi gibi sanmaniz da bu uzaktan bakiştir insanlara yaklaştikça once vũcutlar farkilaşir, sonra simalar ayrilmaya başlar. Daha yakindan bakinca mimiklerin ne kadar farkli oldugu ortaya gikar. Onlarin insan olmaktan ote birey oldugunu, ôzel olduğunu hissedersiniz ve hepsinin -isimler birbirine benzivor olsa bile -I hir isme sahin olmasinin nedenleri canlanir zihnimizde.
- Can, bu kalpsiz kalabaliça kizmişti, ônũnde dikilen birkaç dedikoducu eldiveni bir kenara iterek kartin yanina yaklasti. "üzülme" diye teselli etmeye calisti yesil kredi kartin,"Ben de kayboldum. Ustelik daha birkaç saat õncesine kadar bir insanken simdi gôrdugún gibi anahtarim. Beterin beteri var yani sevgili kredi karti dedi dostane bir tavirla. 2. Can'in kredi kartimi teselli etme çabasi, gercek hayatta insanlarin birbirlerini teselli etme sekilleriyle nasil benzerlikler veya farklihiklar gosteriyor? Orneklerle açiklayiniz. __
- page 119 See Grammar reference: Past Simple and Past Continuous 8 Choose the correct option in italics to complete the sentences. 1 She was studying I studied IT when she started / was starting her first business. 2 He told/was telling me he wanted to quit his job while we had I were having lunch. 3 Whilel presented/was presenting the slides, the electricity went out I was going out. 4 We got/were getting tired so we decided I were deciding to have a break. 5 What did you do I were you doing this morning ? I tried I was trying to phone you twice. 61 thought I was thinking about Carla when she phoned 1 was phoning me. 7 It suddenly started I was starting to rain while we sat / were sitting in the park. 8 When I got/was getting to the office, everyone already worked I was already working.