Biyoloji Ödev Yardımı
Biyoloji öğrenmenin en zorlu kısmı, öğrencilerin biyolojinin mikroskobik dünyasını anlamalarını, hücrelerin içine nasıl girip genleri ve molekülleri nasıl keşfedeceklerini nasıl sağlayacaklarıdır. Ancak bilgi teknolojisinin gelişmesiyle birlikte, ne kelimelerin ne de resimlerin biyoloji konularını tam olarak açıklayamadığı durumlarda biyoloji ödevi yardımı önemli bir rol oynayabilir.
QuestionAI, çeşitli deneyler ve ilgili alıştırmalar dahil olmak üzere, yaygın biyoloji soruları yardımcısından temel olarak farklı olan, biyoloji bilgisini öğrenmenize ve uzmanlaşmanıza yardımcı olan bir çevrimiçi biyoloji öğrenme yazılımıdır. Burada, bilgi noktalarını öğrenmek ve anlamak için sığdan derine, katman katman deneysel senaryoları yeniden oluşturmak için deneyleri simüle edebilirsiniz.
- 18. 1947 de hayvan davranişlari üzerine calişan John cs houn ortaya bir deney fikri atlyor: Calhoun bu fikrinde II Dũnya Savagi sonrasi hizla an. ya başlayan nüfusun dũnya için ne gibi sonuçlar dogura. bileceğini gostermek istiyor ve deneyinde fareleri kulit yor. Hayvanlara sinirsiz yiyecek ve içecek saglayp. tehlikelerden tamamen anndirimis bit ortam haziling Yapmiş olduğu bu deneyde fare popủlasyonunun as. bir sekilde artacağini düş ünürken 28 sonu. cu ortaya aşağidaki grafik Clklyor. Baslangiqta birakilan fare sayisl=50 Calhoun deney sonucunda fare popülasyonunun 5000'e ulaşacağini düşünürken , fare sayisi asla 200'' geçmiyor. Calhoun deneyine gōre; 1. Farelerin sayisinin sürekl artis gostermemesinin se- bebi tũr içi rekabetin zamanla artmasidir. II. Fareler ortama adaptasyon sağlayamamiş ve sayllan bir süre sonra azalmiştir. III. Yaşam alaninin daralmasi sonucu fareler dogal seçi- lime uğramiştir. verilen ifadelerden hangjieri dogru olabilit? A) Yalniz I C) Ive III B) Yalniz III D) I, II ve III 19
- 15. Asağida Emre Ogretmen'in sinifta uygulamak için hazirladiği eğlenceli etkinlikler verilmiştir. Etkinlik I: Oğrenciler ozdeş pamuklardan küçúk toplar oluşturuyor. Toplardan biri suya birakilip digeri zeytinyağina batirildiktan sonra suya birakiliyor. Zeytinyağina batrilmiş olan pamuk topunun yüzebildigi digerinin yüzeme- diği gōrülüyor. Etkinlik II: Zemine turuncu renkli karton seriliyor. Turuncu renkli kâitlardan yapil- miş kelebekler turuncu zemine birakiliyor Ôgrencilerden 15 saniyede en fazla kelebek toplayan kişi odüllendiriliyor Oğrencilerin kelebekleri bulmakta oldukça zorlandiklari gōzleniyor. Yukanda Emre Ogretmen'in tasarladiği etkinlikklerle ilgili olarak aşağida verilen yorumlardan hangisi yapilamaz? A) 1. etkinlik ile oğrenciler kurbağalarin pũrüzsũz ve kaygan bir deriye sahip olma adaptasyonunun ônemini kavrayabilirler. B) II. etkinlikte doğada canIllarin bulunduklari ortama kamufle (gizlenme)olmalarinin hayatta kalma anslarini artrabilecegi- ni kavrayabilirler. C) Dersin konusu canhlarda gôrülen adaptasyonlar olabilir, D) II. etkinlik; beyaz gũve kelebeklerinin kahverengi ağaç gôvdesinde kamufle (gizlenme) olmasi ile benzerdir.
- 14. Kutup ayusi Denlen kalin yaj tabakasi le kapir dir. Kurkleri beyaz renklifir Kulaklan kasadir. Col tilkisi Kulaklan uzundur. Kurku yapadigi ortamia uyumlu renkiedir Kartal Kutup tilkisi Avianns yakalayabilmek ipin goplo pen. Kürkleri beyaz renklidir Kulasia peleri vardir. Keskin gagalan avlanna kisadir. kolayca didilmmelerini sağlar. Col devesi Kalin dudaktan sayesinde gol bitkilerini Kalin yag tabakasi isi yalitimini sap Katil balina ylyebilit. Kumun Ozerinde batmasini Ost tarafinin siyah, alt tarafinin bel engelleyen genis tabant ayakian renkte olmasi suda kamufle oimas' vardir. saglar. Yukandaki tabioda, baz canilarda goculen adaptasyonlar gorselleri ve apiklamalan ile birlikte verilmiştir. Buna góre; 1. Aym turdeki canflann farkli gevre k kopullannda geligtrdikleri adaptasyonlar birbirinden farks olabilic. II. Cantilann besienme pekilierine gove gelligtiroly adaptasyonlar farklilik gosterebilir. III. Farkis turdeki canlilar ayni gevre kopullannda benzer adaptasyonlar gelistirebilir. verilenlerden hangileri dogrudur?
- 12. Kcanh tunde kill rengini kontrol eden gen bolgesinin bir bolumo bazi cevresel faktorierin etkisi altinda kalmistir. K turunden rastgele seplen 3 canlinin bu cevresel taktorterden eklenen gen bólgeleri aşağida verilmiştir. 1. canliya ait gen bólgesi Etkilenen kisim A T C T G A C T A G A C T G A T C T square A C G T A G A C T square C 2. canlya alt gen bbiges! Etkilenen kisim G C C T C G A C G G A G C T 3. canlya alt gen bolges Etkilenen kusim A A C T T G C T T G A A C G A A C T T G C T T G A A C G square square Verilen gen bôlgeleri incelendiginde numaralandirilmiç canhlar ile ilgill aşagidakl yorumlardan hangisi yapilamaz? A) Cevresel etmen 1. canlida mutasyona sebep olmustur. Bu mutasyon onanlabilir ve fenotipte etkisini gôstermeyebilir. B) Cevresel etmen 3 canlida herhangi bir genetik degisiklige sebep olmamiştir. Ancak genin palisma sekil degiserek can nin kil renginde fenotipinde farkhlik gozlenebilir. C) Cevresel etmen 2 canlida modifikasyona yol açabilir. Modifikasyonlar kalitsal olmadigindan kil renginde meydana gele bilecek degisim oğul dollere aktanima D) Ayni çevresel etmen ayni türün farkh bireylerinde farkli etkilere yol açabilir.
- 11. Bilgi: Kalitsal karakterimiz biri anneden biri babadan gelen alel cifti ile kontrol edilir. Agagida, kulak memesi karakteri bakimindan fenotipleri verilen anne baba ve cocuklar verilmiştir. Kulak memesi ayrik Kulak memesi yapisik Kulak memesi ayrik insanda ayrik kulak memesi alell, yapişik kulak memesi aleline baskin olduguna gōre; Erkek cocuğun kulak memesi bakimindan genotipi heterozigot baskindir. A: Kiz cocuklarinin kulak memesi bakimindan genotipleri melezdir. : Dogacak 4 . cocugun kulak memesi yapişik olamaz verilenlerden hangileri kesinlikle dogrudur? A) Yalniz B) ve A