Biyoloji Ödev Yardımı
Biyoloji öğrenmenin en zorlu kısmı, öğrencilerin biyolojinin mikroskobik dünyasını anlamalarını, hücrelerin içine nasıl girip genleri ve molekülleri nasıl keşfedeceklerini nasıl sağlayacaklarıdır. Ancak bilgi teknolojisinin gelişmesiyle birlikte, ne kelimelerin ne de resimlerin biyoloji konularını tam olarak açıklayamadığı durumlarda biyoloji ödevi yardımı önemli bir rol oynayabilir.
QuestionAI, çeşitli deneyler ve ilgili alıştırmalar dahil olmak üzere, yaygın biyoloji soruları yardımcısından temel olarak farklı olan, biyoloji bilgisini öğrenmenize ve uzmanlaşmanıza yardımcı olan bir çevrimiçi biyoloji öğrenme yazılımıdır. Burada, bilgi noktalarını öğrenmek ve anlamak için sığdan derine, katman katman deneysel senaryoları yeniden oluşturmak için deneyleri simüle edebilirsiniz.
- 10. Nurbaga larvalan, ergin halle geldiklerinde yaşadikian durume gore oc farkli solunum sekliyle solunum yaparlar. Kurbagalar aktif durum- da iken akciger solunumu beslenme esnasinda iken agiz bosiugu solunumu ve kis uykusunda iken der solunumu yapmaktadifar. Ergin bir kurbaga aktif durumda iken günde ortalama 612cdot 10^5mL oksijen almaktadir. Buna gore ergin bir kurbağinin aktif durumda iken 3 ayda ala- caçi ortalama oksijen miktari kaç mililitredir? (I ay 30 gün) A) 5,508cdot 10^7 B) 60,08cdot 10^7 C) 6,008cdot 10^9 D) 5,508cdot 10^8 E) 5,508cdot 10^9
- )NS: Answer all questions 1. Discuss the history of plant breeding under the following subheadngs (6 marks) a. Pre-mendelian era b. Post-Mendelian Era 2. With the help of a schematic illustration , describe the "Mass Selection' Method of breeding self pollinated plants (10 marks) 3. While giving relevant examples distinguish between the following terms (6 marks) a. Clesitogamy and Chasmogamy b. Protogzymy and Protandry . Define 'Apomixis seeds' and the various categories (5 marks). Enumerate the various sources of male sterile cytoplasm (3 marks)
- Explain what you understand by the following with respect to author citation a) Olea europaea L.ssp . africana (Mill.) P . Green. b)Withamnia somnifera Dave ex Ross C)Acacia nilotica (Linn.)Michaux d)Solanum nigrum Brook et al. e)Opuntia pollardii Britt et Smith SECTION B:ANSWER ANY ONE QUESTION 20 MARKS) Question Eleven Discuss the different forms of isolation mechanisms and their role in the biological spec concept (20 IV Question Twelve Describe the process of preparing herbarium specimens ********************************************************************** **********************************************************************x=k=k=k ******************************************************************************************************************************************** (20 M
- e) Cruciferae Question Three State five guiding principles of International Code of Nomenclature (ICN) Question Four Differentiate between parallel and yoked identification keys Question Five Citing examples,differentiate between the three sub-families of Fabaceae Question Six State the differences between phenetics and cladistics (1 Mark) (5 Marks) Marks) (5 Marks) (5 marks) Question Seven Briefly explain what you understand by the following plant names with respect to specific epithets a) Cassia occidentalis (1 Mark) b)Manihot esculenta (1 Mark) c)Vachellia abyssinica (1 Mark) d)Andropogon greenwayi (1 Mark) e)Plumeria alba (1 Mark) Question Eight Describe the role of Chemotaxonomy in species delineation Question Nine Write down the floral formula from the description of a flower given below "Transforming Lives through Quality Education" (5 Marks) (5 Marks) Page 2 of 3
- Explain the meaning of the following terms as applied in plant taxonomy a)Holotype b)Plesiomorphous c)Synonym d)Biosystematics e)Apomixis Question Two Give the standard plant family name of each of the following plant families a)Umbelliferae b) Labiatae