Tarih Ödev Yardımı
Tarih kimine göre büyüleyici, kimine göre sıkıcı bir konudur. Bazı öğrenciler geçmişin çeşitli olayları, savaşları ve heyecan verici kişilikleri karşısında heyecanlanırken, diğerleri savaşların kronolojisini, etkili liderlerin adlarını ve konunun sunduğu ağır bilgileri ezberlemeyi çok zor buluyor.
Neyse ki, bu tarih soruları ve cevaplarıyla bazı önemli olayları ve bunların tam olarak ne zaman gerçekleştiğini hatırlamanız kolaydır. Bu önemli kişilerin isimleri başınızı döndürse bile fazla endişelenmeyin. Tarih ödevi yardımımız, onları daha iyi hatırlamanıza yardımcı olmak için bunları bazı ilginç hikayelerle ilişkilendirecek bir yapay zeka ilişkilendirme özelliğine sahiptir.
- 1. Osmanh Deviet nde kazaskerler divan toplantiarinda büyük davalara bakard Ayrica m adreselerde ders veren mi iderrislerin ve kazalardaki davalara bakan kadilarin atamasini yapardi. Bu bilgilere gōre kazaskerler günümüzdeki; 1. Dis isleri II. Adalet III. Milli Egitim bakanliklarundan hangilerinin gorevini yerine getirmişlerdir? A) Yalniz II B) I ve II C) II ve III D) 1, II ve III
- gelismelerden biri değildir? dengisi Lale Devri'ndeki A) Yeniçeri skilatinin kaldirilmasi B) Itfaiye teskilatinin C) IIk defa cicek asisinin uygulanmasi D) Kağit ve kumas fabrikalarinin açilmasi 7. Osmanli Devleti 18.yy'da savaşlarda súrekli yenilince Avrupa'dan geri kaldiğini kabul edip yenilik hareketlerine başlamiştir. Buna gồre Osmanli Devleti nin oncelikle hareketlerine girismesi beklenir? asagidaki alanlardar hangisinde yenilik A) Askeri B) Ekonomik C) Toplumsal D)Siyasi 8 . Aşağidakilerden hangisi III. Selim dóneminde yapilan yeniliklerden biri değildir? A) Yerli mall kullaniminin tesvik edilmesi B) Nizam-1 Cedid adinda yeni bir ordu kurulmasi C) Avrupa'da sürekli elçiliklerin açilmasi D)Divanin kaldirilmasi 9. Osmanll Devleti'nde sinirlarin genişlemesiyle birlikte farkli dil din ve kültürden milletler bir arada yaşamaya başladi . Birbirinden farkli bu milletler 1 kadar baris ve huzur içinde birlikte yasadilar . Osmanli Devleti fethettigi yerlerde yaşayan halkin inancina ve kulturune múdahale etmedi, adil bir yōnetim gosterdi. Bu açiklamaya góre Osmanll Devleti; I. Cok uluslu bir yapiya, II. Hosgorülü yonetim anlayisina, III. Külturel zenginlige, ozelliklerinden hangilerine sahiptir? A) I ve II B) II ve 111 C) I ve III D) I, II ve III
- 5. Lale Devri'ndeki en onemli yeniliklerden birisi de matbaanin kurulmasidir. IIk Osmanli Matbaasi 1727 yunda Ibrahim Mùteferrika ve Sait Efendi tarafindan kuruldu.Kurulan bu matbaa da dini kitaplar haric cografya ve edebiyat alaninda bircok kitap basilmiştir. Buna gòre matbaanin Osmanll Devleti'ni daha cok hangi alanda etkiledig soylenebilir? A) Askeri B) Kulturel C) Ekonomik D) Dìni
- dalkanlarda kade hakimiye Osmanlt Devieti'nin góre daha etkili olmustur? A) Mezhepler arasindaki catismalardan faydalanmasi B cizans icindeki ic karisikliklardan istifade etmesi C) Gonüllülerle birlikte ve istimálet politikas uygulamasi Misir'in fethedilmesi Halifeligir Osmanli Devletine gegmes sona ermesi Savasi'yla Dogu'daki Iran etkisinin padisahlardan hangisi dóneminde Yukarida verilen gelismeler aşagidaki gerçekleşmiştir? A) II. Mehme (Fatih) B) I.Murat C) 1.Selim (Yavuz) D) I. Súleyman (Kanuni) 3. Akdeniz'in bir Túrk gõlü haline gelmesini saglayan gelisme aşağidakilerden hangisidir? A) Rodos'un fethi yazilihocam .com B) Kibris'in fethi C) Mohaç Savasi D) Preveze Deniz Zaferi 4.16. yy, da Avrupa'da Hristiyanligin Katolik Kilisesinde meydana gelen yenilesme hareketlerine ne ad verilir? A)Reform B) Rónesans C)Cografi Kesifler D) Hümanizm
- 1. Compulsory a. Define the following terms: i.History of Education (2 marKs) ii. Internal criticism of Historical data (2 marks) iii. Riverine civilization (2 marks) b. Identify any FIVE reasons why History of Education is relevant to the teacher. (5marks) c. List any FIVE institutions that facilitated higher Education in Ancient India (5 Marks) d. Describe the process of Education in ancient Sparta (8 marks) e. Briefly explain any THREE CBC competencies (6 Marks) 2. a. Outline the aims and structure of medieval Monastic education (5 marks) b. Explain any FIVE contributions of medieval Islam to Education in Europe (10marks) 3. a. Elaborate the structure of Southern Humanism during the renaissance era (5marks) b. Discuss the contributions of Desiderius Erasmus to the development of Education during Renaissance period in Europe. (10 marks) 4. Discuss any FIVE methods of instruction used in indigenous African Education (15marks) 5. a. Identify 5 recommendations made by Douglas Odhiambo Task force (2012) (5marks) b. Discuss the structure of Kenya's Competency based curriculum(10marks)