Edebiyat Ödev Yardımı
Edebiyat, fikirleri, duyguları ve deneyimleri dil aracılığıyla ifade eden ve ileten bir sanat formudur. Çok çeşitli biçim ve tarzları kapsayan, insan kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır. Edebi eserler roman, şiir, drama, deneme ve daha fazlasını içerebilir. Edebiyat yalnızca toplumsal, tarihi ve kültürel arka planı yansıtmaz, aynı zamanda okuyucunun hayal gücüne, duygularına ve eleştirel düşünme yeteneklerine de ilham verir. Edebiyat sayesinde insan, insanlığın iç dünyasını keşfedebilir, farklı bakış açılarını ve değerleri anlayabilir, güzelliğin keyfini yaşayabilir. Edebiyatın kişisel gelişim ve toplumsal gelişim üzerinde önemli bir etkisi vardır.
- 21. Asagidaki dizelerden hangisinde konusturma sôz sanati yapilmiştir? A) iki damla yuvarland ozanin yanagina Sag yanagina sol yanagina B) Ben ki yaraliyim, ben ki haytayim Bakkallara dúsmús okul defterleri gibiyim C) Sesini enginlerden getirdi mavi sular, Mavi sular bu sabah bir cihan getiriyor D) Yola cikalim, dedi iç agrim; vakit geciyor Derini yok bu yollarin,beklemeyelim
- 20. Asagidaki cúmlelerin hangisinde kullanilan yonlen- dirici ifade cùmleye diğerlerinden farkll bir anlam katmiştir? A) Geçen gủn buraya gelmesini ben istemiştim ancak vazgeçtim. B) Ya tiyatroya gidelim ya da yorgunsaniz vaktimizi evde geçirelim. C) Dủn akşam onu da gòrmek istedi fakat daha sonra fikrini değiştirdi. D) O filme gitmeyi cok istiyordum ama kótù yorumlardan dolayi gitmedim.
- 19. (1)"Ay isiginda ceviz silkelenmez." derler çünk0 cak bir sey hakkinda kesin konusarak ovùnmek oldukça risklidir. (2)Bazi kişiler beceriksizliklerini ortbas etmek icin "Oynamasini bilmeyen kiz "Yerim dar." demis. Yerini genişletmişler, "Yenim dar.'demis." hesabi kendilerinden beklenen işi cesitli engellerin güigleştirdigini sôyleyerek veteneksizliklerini belli etmemeye calisirlar.(3) Sunu unutmamak gerekir ki "Büyük lokma ye, bùyuk sôz sōy- leme." de derler yani başaramayacağin sonuçlandira- mayacağin bir konuda kesin sôzler sôyleme! (4)Aksi hâl- de karsindaki kişi hakkinda "Selam verdik borçlu çiktik." dlye düşnebilirsin cùnkü küçúk bir ilgi gôsterip uzerine büyük bir is yüklenebilirsin. Parçadaki numa alandirilmis bolümlerin hangisinde atasózünün anlam yanlis açiklanmiştir? A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
- 18. Gerpegin ôykülerde yer almamasi pekte ōnemli bir konu degildir. Túrkiyenin Güneyinde yer alan Suriye ve Irak da an- lasmaya katildi. Dũn aksam TBMM'nde yapilan toplanti dünya günde- mine oturdu. Tablodaki cũmlelerde yapilan yazim yanlişlari seçenek- lerde verilen açiklamalarla eşleştirilecektir. Buna gōre tabloda aşağidaki açiklamalarin hangi- siyle ilgili bir yazim yanlişi yapilmamiştir? A) Birden cok sôzcükten oluşan ōzel isimlerin kisaltma- larina getirilen ekler,kisaltmanin son harfinin okunu- suna gōre yazilir. B) Gok bilimi ve cografya konularinin anlatiminda ge- zegen, gũne ve ay sõzcükleri bũyúk harfle başlar. C) Baglaç olan "de'kendinden onceki sõzcükten ayri yazilir ve "te, ta'biçiminde kullanilamaz. D) Yōn adlari, yer adinin tamlanani olarak kullanilma-
- 17. Kar, firtina ve yüzümüzü biçak gibi kesen soguk(I) Gún Halit onu (III) dudaginin kenarinda hafif bir tebessümle dogmaya başlayinca soguk hava kirildi az da olsa (II) takip ediyor (IV) sonra dayanamayip kucagina aliyor, SO- guktan korumaya callslyordu. Metinde numaralanmis bosluklara sirasiyla hangi noktalama isaretleri getirilmelidir? A) (.)...) (,)(:) B) (...) (.)(,)(; ) C) (ldots )(.)(;)(;) D) (.) (.)(,)(, )