Edebiyat Ödev Yardımı
Edebiyat, fikirleri, duyguları ve deneyimleri dil aracılığıyla ifade eden ve ileten bir sanat formudur. Çok çeşitli biçim ve tarzları kapsayan, insan kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır. Edebi eserler roman, şiir, drama, deneme ve daha fazlasını içerebilir. Edebiyat yalnızca toplumsal, tarihi ve kültürel arka planı yansıtmaz, aynı zamanda okuyucunun hayal gücüne, duygularına ve eleştirel düşünme yeteneklerine de ilham verir. Edebiyat sayesinde insan, insanlığın iç dünyasını keşfedebilir, farklı bakış açılarını ve değerleri anlayabilir, güzelliğin keyfini yaşayabilir. Edebiyatın kişisel gelişim ve toplumsal gelişim üzerinde önemli bir etkisi vardır.
- 2. A) Ouse trouve le narrateur et sa mère? (Choisisser la bonne réponse) 1 pt (0,5times 2) - Chez Lalla Aicha - Chez Sidi El Arafi __ - Ala Kissaria 3. Réponder par Vral you Faux = en Justiflant vos réponses. 2 pts (1times 2) a. La chambre de Rahma est richement meublée. b. Sidi Mohammed et sa mère ont eu une grande difficulté à trouver le vêtement que désirait l Chouafa __ 4. A) De quelle manière la mère du narrateur évoque-t-elle les voyantes : d'une manière valor __ __ 5. Relever du premier paragraphe du texte un discours Indirect. (1 pt) __ 6. A) Relevez du texte une comparaison. (1pt) __ B) Quel est le point commun (ressemblance)entre les deux éléments comparés ? (1pt) __ 7. A) Relevez du premier paragraphe un nom qui signifie a souhaits de malheur >. (1pt) __ B) Relevez du texte deux mots appartenant au champ lexical de la nourriture (1pt) __ 8. A) Relevez du texte une subordonnée relative. (1 pt) __ 3) Déterminez le pronom relatif employé. (1pt) __ Trouvez-vous du plaisir à faire vos achats dans un souk (marché populaire) ? Justifiez ar un argument (2pts) __ ... Les chouafas ne font qu'arnaquer et voler les gens naifs.Partagez-vous cette affirm e réponse par un argument. (2pts) __
- Bedir Nereye gideceksin?diye sordu. Sevda Beykoz 'daki alişveriş merkezine gidecegim.diye sóyledi. Bedir Oraya otobúisle gidersen daha kolay olur. diye soyledi. Sevda Hayir.işlerim <ok acil taksiyle gidecegim.diye sỏyledi. Bedir Peki o zaman kisa yoldan git.diye soyledi. Sevda Tamam , kisa yoldan gidecegim . diye soyledi. Bedir Yarin aksam saat 8:00 da ne yapacaksin?diye sordu. Sevda Amcamlar bizim eve gelecekler.diye soyledi. Bedir Anladim . O zaman músait oldugun bir zamanda górüşürüz. diye soyledi. Sevda Tabi hafta sonu müsaitim. diye soyledi. Bedir O zaman hafta sonu gôrüşmek : ủzere Sevda Hosça kal. diye sôyledi.
- Asağida doğrudan ve dolay!anlatim seklinde verilen cümleleri uygun sekillerde tamamlayiniz. 1. Patron bana: "Sen yarin ise gel. __ - : ¿ünkü cok hastasin." __ 2. Doktor, kadin __ bundan sonra daha sik ve az ye __ istedi. 3. Ahmet ve ben Ali'ye: "Derslerine çalişirken mutlaka müzik dinle." __ 4. Oğretmen her sabah biz __ mutlaka kahvalt yapmamiz gerektigini sõyler. 5. Mevlâna: "Güzeligizel yapan edeptir; edep ise qüzeli sevmeye sebeptir. __ 6. Ablam ve sen dùn benden bakkala git. __ __ 7. Kadin, gocuğuna: Yalan sóyle. __ Cúnkủ yalan sôyleyenler sevilmez." __ 8. Sen dùn bana matematigi hiç sev. __ __ 9. Atalarimiz: "Baba mal tez tükenir." __ 10. Vali çocuklara yari okullarin tatil ol. __ __
- Match the sentences for obligation and prohibition with the correct meaning a, b, or c. a it's necessary to do this bit's not necessary to do this c it's necessary not to do this I Sorry, but you're not allowed to come into the office before eight o'clock. a b C
- Match the sentences for obligation and prohibition with the correct meaning a,b,or c. a it's necessary to do this 1 Sorry, but you're not allowed to come into the office before eight o'clock. a b C