Sosyal Bilgiler Ödev Yardımı
Bu dünya ve her ülke hakkındaki genel izleniminizi yükseltmek istemelisiniz. En azından var olan medeniyetler ve Dünya‘da olup bitenler hakkında iyi bir fikre sahip olmalısınız. Eğer bu doğruysa, çağrınıza hazır olacağız.
Fransız Devrimi ve Napolyon'un fiili iktidara yükselişinden İkinci Dünya Savaşı'nın tetikleyicisine ve arkasındaki gizli ekonomik sorunlara kadar cevapları bu büyük “ansiklopedide” bulacaksınız. Sorularınızı sormak için ev ödevi yardımcısı sosyal bilgiler'i kullanabilirsiniz; biz de sizi en yetkili yanıtlarla eşleştiririz. Bu kadar basit. Bugün sosyal bilgiler notlarınızı yükseltmeye başlayın.
- B-8. SINIF ) Din Külturu ve Ahlak Bilgisi 5. Kainatta var olan her sey gibi hayir ve ser de Allah tarafindan yaratilir. Hayir,Allahin hem iradesi hem de rizasi ile yaratilirken ser onun yalnizca irade ile ortaya çikar. Insan, hayir ve ger arasinda Allah'in kendisine vermis oldugu ozgür irade ile tercih yapmaktadir. Ne var ki bazen insan, kendi iradesini aşan ve tercihte bulunmakta zorlandigi durumlarla karşilaşabilir Bu türden durumlarda hayir ve serrin ne olduğjunu kavra yabilmek insanin elinde olmayabilir. Bu parçadan hayir ve ser ile ilgill aşağidaki yargilardan hangisine ulaşilamaz? A) Olaylardaki hayir ve ser bazen ilk bakista anlaşilmayabilir. B) Hayir da ser de Allah'in (C.C.) kudretine baglidir. C) Insanin tercihi hayirdan yana olmalidir. D) Insan akli sayesinde hayir ve serri ayir edebilir. C. Incanin dodum anindar olümüne kadar geçirdigi süreye ómür denilmektedir. Omrün bitis ani da ecel kav- 8. Asa guy "All ra dan Bu nu A)
- 4. Allah'in (c.c.)her seyi yerli yerince, bir ôlçũ ve düzene gōre yarattigini hayvanlar aleminde de gôrürüz. Milyonlarca hayvan türünden sadece arl bile evrendeki mükemmel işleyişe ornek olarak yeter. Asagidaki ayetlerden hangisi bu metindeki bilgileri destekler? A) "O, yaratip sekillendiren, ahenk veren ve dü- zene koyandir. O (her seyi) bir ôlçũyle yapip yōnlendirendir." (A'lâ suresi, 2-3 ayetler) B) "Kim hidayet yolunu seçerse bunu ancak ken- di iyiligi için seçmiş olur; kim de doğruluktan saparsa, kendi zararina sapmis olur.Hiçbir gũnahkâr başkasinin günahini yüklenmez __ (isra suresi, 15 . ayet) C) "Bilsin ki insan için kendi calismasindan baska bir sey yoktur.Calişmasi da ileride gorülecek- tir. Sonra ona karşili;i tastamam verilecektir. (Necm suresi, 39-41 ayetler) D) "Sen af yolunu tut, iyiligi emret ve cahillerden yüz cevir." (A'râf suresi, 199 ayet)
- 8. Sinif 3. Bir ayette, "Allah'a ve Resultine iman edin . Sizi, üzerinde tasarrufa yetkill kildiği seylerden harca- yin. Sizden iman edip de (Allah rizasi için)harca- yan kimselere büyük mükâfat vardir.buyrularak Allah (c.c.) yolunda harcayanlarin ahirette bunun karşiligini gorecekleri haber verilmektedir. Bu metin aşağidaki sorulardan hangisine ya- nit olur? A) islam dininde hangi tutumlar en bũyúk gũnah- lar olarak kabul edilir? B) islam dinine gōre yardimda bulunmak bireye neler kazandinr? C) Islam dininde hangi ibadetler hem beden hem de mal ile yapilir? D) Islam dini, yardim yaparken nelere dikkat et- memizi emreder? 4. Allah'in (c.c.) her seyi yerli yerince, bir ôlç ve düzene gôre yarattigin hayvanlar aleminde de gõrürüz. Milyonlarca hayvan türünden sadece an bile evrendeki mükemmel işleyişe ornek olarak yeter. Asagidaki ayetlerden hangisi bu metindeki bilgileri destekler? A) to yaratip sekillendiren , ahenk veren ve dü- zene koyandir. O, (her seyi) bir ôlçũyle yapip yōnlendirendir."
- 1. Asağidaki ayetlerin hangisinde zekât verilir- ken dikkat edilmesi gereken ilkeler vurgulan- miştir? A) "Sana Allah yolunda ne harcayacaklarini so- ruyorlar. De ki: "Hayir olarak ne harcarsaniz 0, ana-baba, akraba , yetimler, fakirler ve yolda kalmişlar içindir. __ (Bakara suresi, 215 ayet) B) "Sevdiginiz seylerden Allah yolunda harcama- dikça iyilige asla erisemezsiniz __ (Al-i Imrân suresi, 92 . ayet) C) "Mallarinda (yardim) isteyen ve (iffetinden dolayi istemeyip)mahrum olanlar için bir hak vardir." (Zâriyât suresi, 19 ayet) D) "Ey iman edenler! Allah'a ve ahiret gúnüne inanmadiği hâlde insanlara gosteris olsun diye malini harcayan kimse gibi sadakalari- nizi basa kakmak ve gonül kirmak suretiyle (Bakara suresi, 264 ayet
- 13. D5 dünyayi-ya da gercekligi-nasil bilebiliriz? Bu digmit noreden golmekted!?Busonlan yanillama girlsimimiz bizi nsan bikgisin kokenk kapsomive gecerligi lie toisete dall dan epistemalojlye goturar Epistemolojik tartismado, aslinda birbirine taban tabana zst iki arketloik kwem vardir: Emplizm v8 rasyonalizm. Empirizm duyusal denoyimin (g5zlem)insann temel (harta tok)bilgi kaynat oldugunuidda ederken , resyonalizm bighin Insan kaymakkandiginv iddia eder Hemen homen hig kimso Guyusal deneyimleroen bize aktarlan bilgior oldugunu inkar edemez Omegin euyun sthr santigrat derecedo dondugN bilgisini els alalim. BGyle bir bilglyi edinmek icin aslinda gózlem(ler) yapmak gorekit. Ancak zaman we mekandan bagmsiz darak evrensel geporling clan bilgieri formule etmeyi amaglayan rasyonalizm, duyusal denayim yoluyla cide edilen bilgrrin aid yuritme youyla ulsgian bigi ile eyru goperiligo. sahip clmadgim sawurur, Bu parçadan aparydak yargulsrdan hanglsine ulasilamez? A) Eplstemobinin konusu bilgidit. (1) Empiram bilgnin kaynagima deneyimi koyal. " Rasyonalizm bilginin kaynayna skil koyar. Rasyonalizme góro bilginin dognduk olquto akildir. Empirizm biginin otusumunda aklin rolünü yadsimaz.