Sosyal Bilgiler Ödev Yardımı
Bu dünya ve her ülke hakkındaki genel izleniminizi yükseltmek istemelisiniz. En azından var olan medeniyetler ve Dünya‘da olup bitenler hakkında iyi bir fikre sahip olmalısınız. Eğer bu doğruysa, çağrınıza hazır olacağız.
Fransız Devrimi ve Napolyon'un fiili iktidara yükselişinden İkinci Dünya Savaşı'nın tetikleyicisine ve arkasındaki gizli ekonomik sorunlara kadar cevapları bu büyük “ansiklopedide” bulacaksınız. Sorularınızı sormak için ev ödevi yardımcısı sosyal bilgiler'i kullanabilirsiniz; biz de sizi en yetkili yanıtlarla eşleştiririz. Bu kadar basit. Bugün sosyal bilgiler notlarınızı yükseltmeye başlayın.
- Padigahin haftada iki gün divan-1 mezalime oturup mazlumun makkin mesi, konuyu aracisiz bir gekilde tebaadan bizzat kendisinin dinleyip ona h Nizan 1. Hiktimdurin gorevleri nelerdir? 2. Bu górevler gủnümứz devlet baskinlarinin gorevleriyle benzer midir? Nede Islamiyet'i kabul etmelerinden sonra Türkler arasinda hat tezhip, ebru, cinicilik g 2.51,2.52 ve 2.5.3). Ramazan Bayrami ve Kurban Bayram kutlanmaya baslandi.
- Kutadgu Bilig ve Siyasetname 'den alinan metinleri okuyunuzz ve sorulari cevaplayiniz. Ey hüimdarl Su u işe seçkin kimseleri ata:kadi, vekil, vezir. Bu üç işe bakan kimse dogru olur. sa halk huzura kavusur,gozü ve günü aydin olur. Ulke düzene girer,halk zenginleşir. Halk sana hays dua eder. Bu islere bakan kimseler kotui olursa halkin işi daha kotu olur. Yusuf Has Hacip, Kutadgu Bilig, x, 216 Padişahin haftada iki güin divan-1 mezalime oturup mazlumun hakkim zalimden alarak ona ver. mesi, konuyu aracisiz bir sekilde tebaadan bizzat kendisinin dinleyip ona hükmetmesi gerekir. Nizamill-Milk, Syarethame, 11 1. Hukümdaran gorevleri nelerdir? 2. Bu gorevler gunumuz devler baskanlarinin gorevleriyle benzer midir? Neden?
- Aşağidaki bilgilerden hangisi Divan-1 Hikmet'in bir ôzelligi degildir? Dini içerikli bir yapittir. Didaktik tarzda yazilmiş bir eserdir. Islamin mezheplere ayrilmasini işlemektedir. Yazari Ahmet Yesevi'dir. Hikmet denilen türün ornekleri vardir.
- square square square square square square square square square square 1.islam medeniyetinden bilim ne ile baslamistir'Yaziniz. 2.islam medeniyetinin bilim ve dúsúnce alanindaki gelisimine katki saglayan eg yaziniz.
- 3. islam Akaidinin Temel Ozellikleri Hz. Adem'den beri bütün peygamberlerin teblig ettig tevhit inancini esas alan islam akaidi- nin ozellikleri soyle siralanabilir: 1. Islam akaidinin diger inang sistemlerinde bulunmayan ôzelliklerinden birisi; apaçik , sade ve anlasilabilir bir akide olmasi, kendisinde hiçbir kapali ve müphem hususun bulunmamasidir. islam' da bir olan Allah (cc) inanci (tevhit)vardir; gift tanricilik (düalizm), ticleme (teslis) ve benzeri inançlar yoktur. 2. Islam akaidi insan fitratina yabanci gelen ve yaratilişa zit olan bir akide degildir, fitrata uy- gundur. Ozellikle bu akidenin temelini teşkil eden tevhit inancinin insan fitratina yerleşik oldugu hususunu Kur'an da aciklamaktadir.^23 islam akaidi fitrata uygun oldugu gibi akliselim tarafindan da kolayca kabul edilecek esas- lardan oluşur. Amenti"de belirlenen esaslar vahiy kaynakli olup Kur'an ve sünnete dayanir. Allah Teala'nin insanlara en büyúk ikramlarindan olan akil, islam akaidini anlayip benimsemekte hi zorlanmaz. Ancak vahye muhatap olan ve sorumluluklar yuklenen insanin akaid esaslarini kolayca benimseyebilmesi için fitratinin ve vicdaninin safligini muhafaza etmesi gerekir. Akli da onu sapti- racak ve Allah'a (cc)yōnelmesini engelleyecek is ve dis baskilardan uzak olmalidir. DEGERLENDiRELiM "(Resul'üm!) Sen yúzünü hanif olarak dine, Allah insanlari hangi fitrat ủzere yarat- mis ise ona cevir.Allah'in yaratişinda degisme yoktur. Iste dosdogru din budur fakat insanlarin çogu bilmezler: (Rum suresi, 30. ayet.) "Her doğan cocuk fitrat üzere doğar. Sonra anne babasi onu Yahudi Hristiyan veya Mecusi yapar." (Buhari, Tefsir-i ROm, 2.) Yukarida verilen ayet ve hadisi, islam'in insan fitratina uygunlugu açisindan de- gerlendiriniz. 3. islam akaidi artma ve eksilmeyi, tahrif (bozulma)ve tebdili (değiştirilmeyi)kabul etmeyen sabit ve değişmez bir akidedir. Herhangi bir din adaminin, ilmĩ kongrenin veya konsilin yanhkta oldugu gibi - onda bulunmayan seyleri ona katmasi, onda bulunani da ondan eksiltmesi __