Edebiyat Ödev Yardımı
Edebiyat, fikirleri, duyguları ve deneyimleri dil aracılığıyla ifade eden ve ileten bir sanat formudur. Çok çeşitli biçim ve tarzları kapsayan, insan kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır. Edebi eserler roman, şiir, drama, deneme ve daha fazlasını içerebilir. Edebiyat yalnızca toplumsal, tarihi ve kültürel arka planı yansıtmaz, aynı zamanda okuyucunun hayal gücüne, duygularına ve eleştirel düşünme yeteneklerine de ilham verir. Edebiyat sayesinde insan, insanlığın iç dünyasını keşfedebilir, farklı bakış açılarını ve değerleri anlayabilir, güzelliğin keyfini yaşayabilir. Edebiyatın kişisel gelişim ve toplumsal gelişim üzerinde önemli bir etkisi vardır.
- 10. Dostoyevski , insan psikolojisi ve bireyin is hesaplasma larinr bir psikologtan daha-etkili bir bicimde aktarmay başarmiştir.O. dünya edebiyatinin mihenk taslarindar biridir. Alti cizili bolümün cümleye kattig anlam asagidak lerden hangisinde vardir? A) D eneyimleri , olaylara bakisi ona olaylar farkli bir açidan ele almay ôğretti. B) Bildigini soylemekten vazgeçmeyen taninmis bir bireydi. C) Bazi eserler , iyiyi kotüyü aylrt etmede belirleyici b rol ủstlenir. D) Kendine : ózgủ yaz tarziyla sevilen biriydi.
- 12. (I) Bir kahramanin hayatini menkibe tarzinda anlatan Ahmedi'nin Firdevsi ve Nizami'yi ornek alarak tercủme ettigi iskendername adli mesnevisi dónemin diger mes- nevileri arasinda apayri bir yer tutar. (II)Ahmedi'nin ese- rin sonuna eklemis oldugu manzum Dasitan-I Tevarih-i Mülük-i AI-i Osman kismi Osmanlllarin ilk devir fetih ve gazalan anlatmaktadir . (III) XIV.yüzyllda , edebi canlilig olusturmak için divan tertip etmekten ziyade mesnevi üzerinde yogunlasmis , cogu iran bir kismi da Arap edebiyatlarind an pek cok mesnevi Türk edebiyatina ka- zandirilmiştir.. (IV) Fahri'nin Hüsrev u Sirin'i Mehmed'in Ask-name'si , Ahmedi'nin Cemsid ü Hursid'i , Yosuf-I Meddah'in Varaka ve Gülsah'I , Kemaloglu'r un Ferah- name'si,. Seyhoglu Sadreddin Mustafa'nin'Hursid- name'si, XIV.yüzylldaki mesnevi tercümeleridir . M Bu tercümeler Anadolu'da divan edebiyatinin temelinin atil- masinda onayak olmuştur. Bu parçada numaralanmis cümlelerle ilgill aşagida- kilerden hangisi soylenemez? A)I. cümlede karşilaştirma yapilmiştir. B) II . cümlede eserin iceriginden bahsedilmek tedir. C. Ill climlede neden-sonuc iliskisi sôz konusudur
- 11. Sanatçimiz dan sevenlerine güzel bir haber var yine. Ya- zarin son yapiti Cam Irmaği Tas Gemi kitapçilarda. Ya- zar bu yapitinda bir kez daha kelimelerle haşir neşir ol- mus. Bu cümlede gecen "kelimelerle hasir neşir olmus" so- zuyle anlatilmak istenen aşağidakilerden hangisi- dir? A) Sozcüklerc len yararlanmak B) Sozcúkleri ozgün kullanmak C)Sozcüklerle kaynasmak D) Sozcüklere siginmak E) Sôzcúk secimine dikkat etmek
- 6. Cati kurulduktan sonra yazi başlar.Sonu başi belirsiz not- lar... Bazen bir sonuç yazilir.Sonra girişe geçilir. Gelişme ise belki de aylar sonra iner.Düsündükge giris cõpe gider. Yeni bir sonuç dogar ve zaman geçer. Oturup toparlan- mak için de birkaç yalniz gủn gerekir. Haftalar geçince, işi yeniden karşima alip "Tamam, bu oldu."deyinceye kadar callsirim . Kisacasi yazma súreci benim için uzun sürer. Ancak, bu zamansizliktan degil nasil boyle oldugunu ve neden az yazdigimi kendime bile açlklayamly rum. Bu parça , aşagidaki sorularin hangisine yanit olarak kaleme alinmiştir? A) Neden uzunca bir zamanda bu kadar az yazlyorsu- nuz? B) Her yaziniz giris, gelisme ve sonue bõlümlerind en mi olusur? C) Yazilariniz kurgularken nelere dikkat edersiniz? D) Sizin yazilarinizin neden belli bir plant yok?
- TYT DENEME SINAVI 7. Ben, onun ỏykülerinde , sỏylemeden tirdigi huzng; um dile getirişini seviyorum. Diridaha tu. hùzùn sỏzcügünũ kultanmadan amatur value hüznú; umut sózcügünü anmadan bir dangs. tunmak isteyişleri Dilini, oletw: biçili aci olayini;baktiği, anlattiğ her insanda hepimizin ustasi Sait Faik gibi, bir dünyanin sakli olduğunu sezma sini ve sezdirmesini seviyorum. Bu parçada vurgulanmak istenen aşağidakilerin han- gisidir? A) Bir yazar yapitinda bilinenleri oldugu gibi vermez, olgularin farkina varip bunlan okuruna sezdirir. B) Yazarlar anlatimlarinda kavramlarin karşiliklarini kul- lanmadan onlara yeni karsiliklar bulmalidir. C) Sait Faik gibi ustalarin anlatim teknikleri benimse- nirse anlatilmak istenen amaca ulaşilabilir. D) Anlatimda temel ilke edinilen yoğunluk, yazan farki