Edebiyat Ödev Yardımı
Edebiyat, fikirleri, duyguları ve deneyimleri dil aracılığıyla ifade eden ve ileten bir sanat formudur. Çok çeşitli biçim ve tarzları kapsayan, insan kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır. Edebi eserler roman, şiir, drama, deneme ve daha fazlasını içerebilir. Edebiyat yalnızca toplumsal, tarihi ve kültürel arka planı yansıtmaz, aynı zamanda okuyucunun hayal gücüne, duygularına ve eleştirel düşünme yeteneklerine de ilham verir. Edebiyat sayesinde insan, insanlığın iç dünyasını keşfedebilir, farklı bakış açılarını ve değerleri anlayabilir, güzelliğin keyfini yaşayabilir. Edebiyatın kişisel gelişim ve toplumsal gelişim üzerinde önemli bir etkisi vardır.
- PART II:READER - THE LOST WORLD Read the passage and answer the questions in your own words using COMPLETE SENTENCES. Finally, the expedition was ready, and Professor Summerlee, Lord John Roxton and I walked towards the boat;but before we got on the boat,we heard somebody shout. It was Professor Challenger. "I have a few things to say," he began. "First, I have no reason to thank you The truth is the truth, and your expedition has no importance to me. My directions and instructions are in this closed envelope. You must open it when you arrive at a town on the Amazon called Manaos, and only on the day and at the time which is written on the outside of the envelope. Is that clear?Mr. Malone, you can write anything you want in your letters to the newspaper but you can't give any details about your exact destination. Goodbye, sir. After meeting you, I hate journalists a little less. Goodbye, Lord John.I can see that you don't know anything at all about science, but you'll be able to hunt dinosaurs; and goodbye to you also, Professor Summerlee. If you can possibly learn anything, I'm sure this expedition will be good for you." After this, he turned and left. 1. What did Professor Challenger tell the explorers to do when they reached the Amazon? __ 2. Who joined the expedition team in England? Why did each of them join?
- KURT ILE AT Kurdun biri bir tarladan gecerken boy- dan boya arpa górmüş Kurt ne yapsin arpayi? Yiyemez kill Birakip gitmis. Yolda onüne bir at cikmis Onu górünce: "Ben de seni anyordum." demis "Surada arpa buldum ama ylyemedim. Sana sakla dim. Hem baylinm senin dislerini gicirdat- mana. Gel, sen ye ben de seyredeyim." demis. At kanmamis bu sôzlere "Yahu!" de miş. "Ben kurtlan bilmez mlyim? Sen arpo vivebilseydin karnini doyurmak zeukin bi- rakir da kulaklannin zevkini düsünür mũy. dün?" Ezop Masalan 1. Asağidaki sorulan melne góre yanit layalim. - Metnin konusu nedir? __ Metnin ana fikri nedi? __ Kurt, tarladan gecerken górdüg6 arpayi górüp neden yememis? __ Kurt, ata ne yapmasini soylemis? __ At, kurdun sózlerine neden inan- mamis? __
- Adi Soyodi Esel KURT ILE AT Kurdun biri bir tarladon gecerken boy dan boya arpa gormus Kurt ne yopsin arpay? Viyemez kil Brakip gilmis Yolda Onune bir at cikmis Onu gorünce: "Ben de seni anyordum," demis "Surada arpa buldum ama ylyemedim Sana sakla dim. Hem bayilinm senin disterini gicirdat- mana. Gel, sen ye ben de seyredeyim." demis At kanmamis bu sozlere "Yahu!" de mis. "Ben kurtlan bilmez miyim? Sen arpa viyebilseydin kamini doyurmak zevkini bi rakir da kulaklannin zevkini dün? Ezop Masalan 1. Asajidaki sorulan melne góre yanit- layalim. - Metnin konusu nedir? __ Metnin ana fikri nedir? __ Kurt, tarladan gecerken górdüga arpayi górüp neden yememis? __ Kurt, ata ne yapmasini sôylemis? __ At, kurdun sozlerine neden inan- mamis? __
- Aşağidaki cümlelerde alt çizili sõzcủk ve sõzcủik gruplarmun yerine aym anlama gelen ifadeler yaziniz. - Ben iyimser oldugumu itiraf ediyorum. = Tyimserligimi de bana küçfik yaşta merhamet, esitlik ve sevgi duygularimi aşilayan anne ve babama borçluyum. - Kottmserler derler ki "Insanlara karşi beslediginiz gũven ve inancin bir manasi var midir?". - Iyimserligimin amacl amaci da iyi insanlari iyilige tesvik etmeye devam etmek ve fenaliklan unutmaktir.
- Aşağidaki parolalardan hangisi, bulunmasi enzor (Güçlü) paroladir? A. 12345678 B. 15ANTalya C c +24+ANTalya-14- D. 1234ABCD