Edebiyat Ödev Yardımı
Edebiyat, fikirleri, duyguları ve deneyimleri dil aracılığıyla ifade eden ve ileten bir sanat formudur. Çok çeşitli biçim ve tarzları kapsayan, insan kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır. Edebi eserler roman, şiir, drama, deneme ve daha fazlasını içerebilir. Edebiyat yalnızca toplumsal, tarihi ve kültürel arka planı yansıtmaz, aynı zamanda okuyucunun hayal gücüne, duygularına ve eleştirel düşünme yeteneklerine de ilham verir. Edebiyat sayesinde insan, insanlığın iç dünyasını keşfedebilir, farklı bakış açılarını ve değerleri anlayabilir, güzelliğin keyfini yaşayabilir. Edebiyatın kişisel gelişim ve toplumsal gelişim üzerinde önemli bir etkisi vardır.
- biligiterden hanglel yanlistir? siplinler erasi bir bilimdir. B) Bilimsel ve düsüncenin gelisimine katkida bulunmustur. C) Gozlemler sonucu elde edilen veriler degerlendirilirken matema tik, fizik. kimya ve biyolojid en yararlanthr. D) Yalnizca gozleme dayali bir bilim dalidir. E) Evenin olusumunu, yapismive/sley/sin
- 11. Sar natçimizdan sevenlerine guzel bir haber varyinera zann son yapiti Cam Irmaği Tas Gemi kitapcilarda.Ya- zar bu yapitinda bir kez daha kelimelerle hasir nesir ok mus. Bu cümlede gecen "kelimelerle hasir nesir olmus" so- züyle anlatilmak istenen aşaỳidakller den-hangisi- dir? A) Sozcüklerde n yarartanmak B) Sốzcùkleri ozgùn kullanmak zcüklerle kaynasmak D) Sozcuklere siginmak E) Sozcuk secimine dikkat etmek
- 10. Dostoyevski , insan psikolojisi ve bireyin is hesaplasma larinr bir psikologtan daha-etkili bir bicimde aktarmay başarmiştir.O. dünya edebiyatinin mihenk taslarindar biridir. Alti cizili bolümün cümleye kattig anlam asagidak lerden hangisinde vardir? A) D eneyimleri , olaylara bakisi ona olaylar farkli bir açidan ele almay ôğretti. B) Bildigini soylemekten vazgeçmeyen taninmis bir bireydi. C) Bazi eserler , iyiyi kotüyü aylrt etmede belirleyici b rol ủstlenir. D) Kendine : ózgủ yaz tarziyla sevilen biriydi.
- 12. (I) Bir kahramanin hayatini menkibe tarzinda anlatan Ahmedi'nin Firdevsi ve Nizami'yi ornek alarak tercủme ettigi iskendername adli mesnevisi dónemin diger mes- nevileri arasinda apayri bir yer tutar. (II)Ahmedi'nin ese- rin sonuna eklemis oldugu manzum Dasitan-I Tevarih-i Mülük-i AI-i Osman kismi Osmanlllarin ilk devir fetih ve gazalan anlatmaktadir . (III) XIV.yüzyllda , edebi canlilig olusturmak için divan tertip etmekten ziyade mesnevi üzerinde yogunlasmis , cogu iran bir kismi da Arap edebiyatlarind an pek cok mesnevi Türk edebiyatina ka- zandirilmiştir.. (IV) Fahri'nin Hüsrev u Sirin'i Mehmed'in Ask-name'si , Ahmedi'nin Cemsid ü Hursid'i , Yosuf-I Meddah'in Varaka ve Gülsah'I , Kemaloglu'r un Ferah- name'si,. Seyhoglu Sadreddin Mustafa'nin'Hursid- name'si, XIV.yüzylldaki mesnevi tercümeleridir . M Bu tercümeler Anadolu'da divan edebiyatinin temelinin atil- masinda onayak olmuştur. Bu parçada numaralanmis cümlelerle ilgill aşagida- kilerden hangisi soylenemez? A)I. cümlede karşilaştirma yapilmiştir. B) II . cümlede eserin iceriginden bahsedilmek tedir. C. Ill climlede neden-sonuc iliskisi sôz konusudur
- 11. Sanatçimiz dan sevenlerine güzel bir haber var yine. Ya- zarin son yapiti Cam Irmaği Tas Gemi kitapçilarda. Ya- zar bu yapitinda bir kez daha kelimelerle haşir neşir ol- mus. Bu cümlede gecen "kelimelerle hasir neşir olmus" so- zuyle anlatilmak istenen aşağidakilerden hangisi- dir? A) Sozcüklerc len yararlanmak B) Sozcúkleri ozgün kullanmak C)Sozcüklerle kaynasmak D) Sozcüklere siginmak E) Sôzcúk secimine dikkat etmek