Edebiyat Ödev Yardımı
Edebiyat, fikirleri, duyguları ve deneyimleri dil aracılığıyla ifade eden ve ileten bir sanat formudur. Çok çeşitli biçim ve tarzları kapsayan, insan kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır. Edebi eserler roman, şiir, drama, deneme ve daha fazlasını içerebilir. Edebiyat yalnızca toplumsal, tarihi ve kültürel arka planı yansıtmaz, aynı zamanda okuyucunun hayal gücüne, duygularına ve eleştirel düşünme yeteneklerine de ilham verir. Edebiyat sayesinde insan, insanlığın iç dünyasını keşfedebilir, farklı bakış açılarını ve değerleri anlayabilir, güzelliğin keyfini yaşayabilir. Edebiyatın kişisel gelişim ve toplumsal gelişim üzerinde önemli bir etkisi vardır.
- 6. Cati kurulduktan sonra yazi başlar.Sonu başi belirsiz not- lar... Bazen bir sonuç yazilir.Sonra girişe geçilir. Gelişme ise belki de aylar sonra iner.Düsündükge giris cõpe gider. Yeni bir sonuç dogar ve zaman geçer. Oturup toparlan- mak için de birkaç yalniz gủn gerekir. Haftalar geçince, işi yeniden karşima alip "Tamam, bu oldu."deyinceye kadar callsirim . Kisacasi yazma súreci benim için uzun sürer. Ancak, bu zamansizliktan degil nasil boyle oldugunu ve neden az yazdigimi kendime bile açlklayamly rum. Bu parça , aşagidaki sorularin hangisine yanit olarak kaleme alinmiştir? A) Neden uzunca bir zamanda bu kadar az yazlyorsu- nuz? B) Her yaziniz giris, gelisme ve sonue bõlümlerind en mi olusur? C) Yazilariniz kurgularken nelere dikkat edersiniz? D) Sizin yazilarinizin neden belli bir plant yok?
- TYT DENEME SINAVI 7. Ben, onun ỏykülerinde , sỏylemeden tirdigi huzng; um dile getirişini seviyorum. Diridaha tu. hùzùn sỏzcügünũ kultanmadan amatur value hüznú; umut sózcügünü anmadan bir dangs. tunmak isteyişleri Dilini, oletw: biçili aci olayini;baktiği, anlattiğ her insanda hepimizin ustasi Sait Faik gibi, bir dünyanin sakli olduğunu sezma sini ve sezdirmesini seviyorum. Bu parçada vurgulanmak istenen aşağidakilerin han- gisidir? A) Bir yazar yapitinda bilinenleri oldugu gibi vermez, olgularin farkina varip bunlan okuruna sezdirir. B) Yazarlar anlatimlarinda kavramlarin karşiliklarini kul- lanmadan onlara yeni karsiliklar bulmalidir. C) Sait Faik gibi ustalarin anlatim teknikleri benimse- nirse anlatilmak istenen amaca ulaşilabilir. D) Anlatimda temel ilke edinilen yoğunluk, yazan farki
- 8. Bir sanatçI her zaman yapabileceklerinden daha ôtesi- ni hedeflemeli cünkü __ Bu cümlede bos birakilan yere aşağidakilerden hangisi getirilemez? A) ancak bu sekilde eskimekten kurtulabilir. B) ayni konular ayni düzeyde islemek yazarin oku- nurlugunu etkilemez. daslarlnd an ve ondekiler den iyi olmak buna baglidir. D) boyle yaparak kendi cizgisini gelistirerek devam ettirmes gerçekleşir. E) kendini asmak bir sanatgi için aranan nitelikler- dendir.
- 4. Hicivve alegori ustasi olan Jose Saramago, 1998 Nobel Edebiyat Odüllü Gormek romaninda o muazzam dil cambazliglyla hamaset denen dusunce fukaralaliginin ve onun kovuklarinda yuvalanan gủg saplantisinin ipli- gini pazara &lkarlyor. Bu cümleden Saramago ile ilgili aşagidaki yargilar- dan hangisi cikarilamaz? A) Eserlerinde simgesel unsurlara yer verdigi B) Sivri dilli bir yazar oldugu C) Eserlerinin uluslararasi edebi cevrelerde değer gòr- dügü D) Kimsenin yazmaya cesaret edemedigi düşünceleri dile getirdigi E) Farkli fikirleri hosgōrüyle karşiladiği
- mina iparetleyiniz. 3. kusak: gobek nesil, jenerasyon isik: Yol gosteren aydiniatan kimse düsunce, eser vb sinif: Onemierine nitelikierine góre kisi veya nesnelerin yerlestirildig kategorilerden her biri Asagidaki parçalarin hangisinde "kuşak, işik, sinif" kelimeleri yukarida verilen anlamlar karsilayacak sekilde kullanilmiştir? A) Sinifinin en gozde ôğrenci olmak için elinden gelen her seyi yapiyordu fakat bu kuşağin en büyük so runu olan kendine Işik olacak birini bulamamişti. B) Gündüz kuşaginda sinifsal sorunlara değindi ve bóy- lece bu program cogu insana ISIK oldu. C) 1980 kuşaginin en gozde yazarlarindan biri olan sanatgl , eserlerinde daha cok orta sinif insanlari ele almiştir.Kendinden sonraki çogu yazara gerek konu gerek ủslup gerek düşünce bakimindan ISIk olmus- tur. D) Belindeki kuşagi çikarip yaralanan kuşun kanadini sardi .Bu kuşun farkli bir cinsten ve siniftan oldugunu düsündú. Ve kendine ISIK olabilecek bir fikir aklina geldi. E) Bütún gozlerden manali işiklar saçillyordu. Bu sinifin