Tıbbi Atama Yardımı
Doktorların ihtiyaç duydukları bilgiyi hızlı bir şekilde bulmalarına yardımcı olabilecek, ilaç tedavisi sayısını ve hekimin kötü karar vermesinden kaynaklanan cerrahi hataları büyük ölçüde azaltabilecek elektronik klinik bilgi ve karar destek araçları olsaydı harika olmaz mıydı? Şu anda piyasada size yardımcı olacak birçok tıbbi asistan uygulaması mevcut ve gelişmiş yapay zeka modelleri ve algoritmaları nedeniyle Questionai doğal seçimdir.
Bu tıbbi yardımcı, profesyonel bir tıbbi bilgi ve araç odaklı klinik "karar verme" uygulamasıdır. Amaç doktorların ilaç hatalarını azaltmak ve birinci basamak sağlık hizmetini konumlandırmaktır. İki ana hizmet sağlar: genel tıbbi uzmanlık ve bilgi ile birinci basamak sağlık kuruluşları ve doktorlar için eczane bazlı dönüşüm ve değerlendirme araçları.
- d) Compare and contrast Sociology and Sociology of Education. Question Two a) What is a Symbol? Question Three a) Distinguish between school and a classroom sociologically. b) Is a school formal social organization? Justify Question Four a) Differentiate between a teacher and a learner sociologically a) Explain the terms: i. Sociological perspective ii. Sociology of education b) Explain how knowledge and social skills gained from scciology of education can be used to reduce spread of COVID -19 in lower primary educntion in Kenya. (6 marks) c) Discuss five ways through which sociology of education enables effectiveness of the teaching planning process. (10 marks) (10 marks) (3 marks) b) Discuss the fencis of Syubolic Interactionism theory illustrating how the; offect teaching and learning outcomes. (12 marks) (3 marks (12 marks) (3 marks) b) How does sociology of Education enable teachers and learners to realize the social purpose of Education? Use suitable illustrations to qualify your arguments (12 marks) Question Five a) Distinguish between drug and substance abuse. (3 marks) b) Demonstrate how sociological knowiedge can be eliectively utilized to curb drug and substance abuse in schools Use suitable illustrations to support your answer. (2 marks) (2 marks)
- a) Social organization b) Social mobility c) Caste social systems (6 marks) (ii) Discuss the relevance of Sociology of Education to teacher education today. (14 marks) 2. a) Distinguish between primary and secondary socialization. (4 marks) b) By use of relevant examples, discuss the influence of primary socialization to primary school pupils in Kenya. (16 marks) 3. During the International Women's Day, the guest speaker made a presentation on gender incqualities in education. As a teacher trainee in attendance: (i) Differentiate between sex roles and gender roles. (4 marks) (ii) Discuss FTVB manifestations of gender inequalities in education. (10 marks) (iii) Propose SIX measures that can be implemented to address gender inequalities in education. (6 marks) 4. a) Using examples, identify pertinent issues affecting the teaching profession in contemporary Kenya. (12 marks) b) As a prospective teacher, suggest skills required for a professional teacher to enhance inclusive learning in the context of Competency Based Curriculum in Kenya. (8 marks) 5. a) Teaching and learning under pandemics exacerbates social inequalities among students in Kenya. Discuss. (10 marks) b) Discuss five positive outcomes in teaching and learning during the Covid -19 pandemic. (10 marks)
- Ôz gũven sahibi olmak;kendinizi hiç kotũ hisset- meyeceginiz , üzülmeyeceğiniz, daima istediginiz sonuçlara ulaşacağiniz ve tũm kapilarin size açl- lacaği anlamina gelmemektedir. Elbette bu insani duygulan yaşayacak ve hayatin aci gerçekleriyle de yüz yüze geleceksiniz Ancak bunlan yaşarken nasil tepki vereceğinizi , arkanizi dõnũp vaz mi ge ceceginizi yoksa her seye rağmen yümeye de- vam mi edeceginizi kendinize olan güveniniz belir- ler. Ôz gũveni eksik olan insanlar arkasini dõnüp de vazgecenlerdir. Onlar yaşantilari boyunca ya- pabileceklerinden daha azini yaparlar. Kendilerine düşük değer biçerler. 10. Bu parçaya en uygun başlik hangisidir? A) Zorluklari Yenmek B) Ôz Güvenin Ônemi C) Ôz Eleştiri D) Hayat Mũcadelesi 11. Bu parçanin ana düşişncesi aşağidakilerden hangisidir? A) Kendine güven kişinin değerini belirler. B) Vazgeçmek insana bir sey katmaz. C) Azla yetinmek insani başaridan uzaklaştirir. D) Kişinin her durumda kendini geliştirmesi gerekir.
- Yeni dogmuş bebegin tũm ilişkisi annesiyledir. ilk olarak bebeğin temel ihtiyaçlarinin giderilmesi gerekir. Ancak yaşamin birinci yilinda insanin cevresine karsi geliştirdigi gũven ya da gũvensizlik duygularinin temeli de atilir . Cevreye gũven duyma ile kendine gũven birbirinden farkli olgular degildir. Bir insanin kendine güvenmesi cocukluk yillarinda cevresine duydugu gũvenle başlar. Bu duyguyu sonradan, kendinden elde edebilmesi oldukça güctür. Temel gũven duygusunun oluşumunda annenin tutarilligi büyük ônem taşir. Bu, yalnizca bebegin bedensel ihtiyaçlarinin karşilanmasini degil bunun belirli bir düzene sokulmasini da içerir. Bu parçadan aşağidakilerin hangisine ulaşilabilir? A) Toplum ve birey arasindaki gũven karşiliki olarak ortaya çikan bir duygudur. B) Cocuklugunda gũven duygusu oluşmayan bireylerde kaygi seviyesi yüksektir. C) Anne ile cocuk arasindaki güven, birbirlerine duyduklari çikarsiz sevgiye dayanir. D) Insanlar fiziksel intiyaçlan karşilanmadiğinda cevreye olan güvenini yitiri: E) Kişinin ôzgüvenli olmasi ilk yillarinda cevreyle kurduğu güvẹn duygusuna baglidir.
- Keyboard instructions v Like Daniel Tammet and other savants, Gilles Tréhin's incredible mental ability began A DRAG ITEM HERE when he was very young. At age five, he began creating a three-dimensional city named Urville. His lin creating the city continued throughout his adolescence Tréhin continued to work diligently on his city and was able to DRAG TIEM HERE his original three-dimensional city into over 250 drawings. He further demonstrated his square 1 DRAG TTEM HERE in urban planning and architecture by creating a full history for his fictitious city. Scientists say savants like Tréhin use their strong mental abilities to better assimilate into their worlds. expertise emerging persistence transform