Sosyal Bilgiler Ödev Yardımı
Bu dünya ve her ülke hakkındaki genel izleniminizi yükseltmek istemelisiniz. En azından var olan medeniyetler ve Dünya‘da olup bitenler hakkında iyi bir fikre sahip olmalısınız. Eğer bu doğruysa, çağrınıza hazır olacağız.
Fransız Devrimi ve Napolyon'un fiili iktidara yükselişinden İkinci Dünya Savaşı'nın tetikleyicisine ve arkasındaki gizli ekonomik sorunlara kadar cevapları bu büyük “ansiklopedide” bulacaksınız. Sorularınızı sormak için ev ödevi yardımcısı sosyal bilgiler'i kullanabilirsiniz; biz de sizi en yetkili yanıtlarla eşleştiririz. Bu kadar basit. Bugün sosyal bilgiler notlarınızı yükseltmeye başlayın.
- 21. "Amaç, araçlari hakli kilmaz cũnkủ ahlak kurallari, esen rüzgâra góre yõn değiştirmek değildir." diyen bir kişinin ahlak anlayişi aşağidaki filozoflardan hangisiyle benzerlik gõsterir? A) Insan doğasi bencildir diyen Hobbes B) Ahlaki buyruğa koşulsuzca uyulmasini sõyleyen Kant C) lyinin kişisel farklilik gõstereceğini savunan Aristippos D) insan ôzgürlügünü savunan Sartre E) Kole ahlakina karşi çikan Nietzsche
- 22. Felsefe, zihinsel sagligin korunarak sürdürülmesiyle ilou: olmalidir. Belk felsete yapmak bazen biraz mesakkatidir ancak buna değecek bir çabadir. Felsefeden kesin yani degismez cevaplar bekleyemeyz ama pekâlá onun sayesinde yanisamalardan kurtulmay umabiliriz. Hatali gerekpelerin icyüzōna gôrmemial saglar ayrica ucuz inanç ve teorileri bize zorla kabul ettimek isteyenlerden biai korur, eleştirinin daima keskin duran biçağiyla zihin uyanik ve canli kalir. Bu parçada felsefenin aşağidaki işlevlerinden hangisine değinilmemiştir? A) Felsefe, insani dogmatik olmaktan uzaklastirir. B) Felsefi düşánce temellendimeler deki yanlişlarin anlaşilmasini saglar. C) Felsefe, insana bilişsel gelişim olanaği verir. D) Felsefe, insanlarn kendi akillarini kullanabilmelerine olanak saglar. E) Felsefe sayesinde düşúncelerin tutarli biçimde ortaya
- 17. Hz. Muhammed'o (s.av.)gonderilen Alak suresinin ilk beg ayetinde Allahu Tedia soyle buyurmaktadir: "Yaratan Rabb'inin adiyla okul O insani alaktan (dollenmis hocre) yaratmiştir. Oku! Kalemle (yazmay)ogreten, (bóylece) insana bilmedigini bildren Rabbin sonsuz kerem sahibidir." lik vahyin "Okul" diye baglamasi ve devam eden ayetterde bunun tekrar edimesi Islam dininde okumanin. ogrenmenin ve bilmenin ne kadar ônemli oldugu seklinde yorumlanir. Aynca bu ayetlerin bilgeliginin sembold olan ve bilgilerin nesildon nesile aktanimasina vesile olan "kalem" kelimosini iginde banndirmasi yine bilginin ve ogrenmenin onemine vurgu yapmakadir. Bu parçaya góre, 1. Allah (c.c), Mùslōmanlan ilim yolunda olmaya tesvik etmiştir. II. Islam dininde en ônemil husus okuma yazma Ogrenmektir. III. Yeryüzānde yaratilan en serefil varlik insandir. Hadelesinden hangilen - eoylenemez? A) Yalniz I B) Ive II C) Ive III D) II ve III E) I, II ve III
- 16. Din, Allah (c.c.)tarafindan vahly youyla peygamberlere iletilen, insanlan dünya ve ahirette mutluluga amaçlayan ilahi kurallar botQnodür Tarihsel sGreçte dinin farki sekillerde yorumlandigi goritmaştui Dini metinden kaynaklanan sebepler, sosyal ve küitürel sebepler, cografi sebepler dinin farkli sekillerde yorumlanmasina sebep olmustur. Din, vahly kaynaki olup bir tane olurken dinin yorumlanmasi insanlar tarafindan gerceklestirilir ve bu yorumlar birden fazladir. Islam literatüründe bu yorumlar. sorunlara Gretilen cesitive verimil côzümler olarak górüllir ancak bu yorumlar dinin 6zOne ters düşmemelidir. Bu parçaya góre aşağidakilerden hangisi sóylenemez? A) Din ve dinin yorumlanmasi birbirinden farklidir. B) Islam inang esaslanna aykin olmayan yorumlar kabul edilebilir. C) Dinin farkil yorumlanmasinin sebepleri birden fazladir. D) Dini yorum farkliliklar Hz. Muhammedin (s.a.v.) vefatindan sonra ortaya (ikmaya başlamiştir. E) Dini yorum farklliklari Islam kültũründe zenginlik olarak degerlendirilir.
- 14. Bilginin kaynaği konusunda yapilan bir mũnazarada Ada, doguştan gôrme engell Esret Armagan'in gôrme perspektifindeki sekilleri çizebilen bir ressam olmasini omek gôstererek "Eger dogustan getirilen bilgi ve beceriler olmasaydi Esret Armağan renkler ogrenemez ve ressam olamazdi. Onun başarisi bilginin apriori oldugunun gostergesidir." demiştir. Buna gōre Ada'nin aşağidaki felsefe oğretilerinden hangisini savunduğu soylenebilir? A) Deneyimcilik B) Olguculuk C) Akilcilik D) Faydacilik E) Sezgicilik