Edebiyat Ödev Yardımı
Edebiyat, fikirleri, duyguları ve deneyimleri dil aracılığıyla ifade eden ve ileten bir sanat formudur. Çok çeşitli biçim ve tarzları kapsayan, insan kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır. Edebi eserler roman, şiir, drama, deneme ve daha fazlasını içerebilir. Edebiyat yalnızca toplumsal, tarihi ve kültürel arka planı yansıtmaz, aynı zamanda okuyucunun hayal gücüne, duygularına ve eleştirel düşünme yeteneklerine de ilham verir. Edebiyat sayesinde insan, insanlığın iç dünyasını keşfedebilir, farklı bakış açılarını ve değerleri anlayabilir, güzelliğin keyfini yaşayabilir. Edebiyatın kişisel gelişim ve toplumsal gelişim üzerinde önemli bir etkisi vardır.
- 7) Asağidaki củmlede yay ayraçla belirtilen yerlere uygun noktalama işaretlerini getiriniz, Annem ( ) yemek yaparken ( ) Copleri atmayi unutma ( )() dedi ( )
- 1 Sair Erdem Bayazit: - Kardeşim babama, 3 Hasta doktoru gordüg zaman, 4 Sana, beden dili hiçbir zaman Sami üniversitedeyken: Cem'e, bana bir daha (7) Nasreddin Hoca bir sofradayken: (8) Bir Türk atasozünde atalarimiz: (9) Pazarci ilyas tezgahin başinda: (10) Hrsz polisi gõrdüğünde, a. Vize sinavlari çok zor olacak." dedi. square b. Ye kürküm yel" demiş. square c. "Ispanaklar tazel" dige bağirdl. square d. "Ekmeden biçilmez." der. square e. hiçbir sey calmadim dedi. square f. "Askin bir adi da berekettir !" diyor. square g. ben igneden cok korkuyorum, dedi. square h. cantadan soz etme dedim. x i. dondurma alabilir miyim diye sordu. x j. yalan sôylemez diyorum.
- Asağidaki sōz gruplarin uygun parçalarla eşleştirerek anlami bir cümle yapiniz. Sair Erdem Bayazit: Kardeşim babama, Hasta doktoru gordugu zaman. Sana, beden dili hiçbir zaman 5 Sami üniversitedeyken: 6 Cem'e, bana bir daha A Nasreddin Hoca bir sofradayken: (8) Bir Türk atasozünde atalarimiz: (9) Pazarci ilyas tezgahin başinda: (10) Hirsiz polisi gõrdüğünde, square a. "Vize sinavlari cok zor olacak." dedi. square b. "Ye kürküm ye!demis. square c. "Ispanaklar tazel" diye bağirdi. square d. "Ekmeden biçilmez." der. square e. hiçbir sey calmadim dedi. square f. "Askin bir adi da berekettir !" diyor. x g. ben igneden çok korkuyorum, dedi. square h. cantadan soz etme dedim. x i. dondurma alabilir miyim diye sordu. x j. yalan sõylemez diyorum.
- dókülmek: Bir amaç dâhilinde bir yere gelmek gelmek: Bir vakte, dôneme ulasmak boy: Taraf, yan, kenar Aşağidaki cũmlelerin hangisinde "dókülmek, gelmek, boy" sôzcükleri belirtilen anlamlarini karsilayacak sekilde kullanilmiştir? A) Kiş gelince yol boylarina yem bulmak için dokülen keklikleri elimizi uzatsak tutabiliyorduk. B) Kaz Daği ndan kaynağini alip Ege'ye dõkülen <ay boyundan sehre her gũn sebze kamyonlari gelir. C) Cadde boylanna dokUlen anne ve babalari haber gelene kadar oradan uzaklaştirmak mũmkün degildi. D) Istanbul'a gelene kadar otobüste boyuna benden bir sey isteyip elindekileri yere dōkünce film koptu. E) Her akşam çõp kamyonu gelene kadar nehir boyuna dókülen çôpleri tek tek toplardi.
- Final Writing Task: A Problem-Solution Essay In this unit, you read about ocean pollution specifically the dangers of plastics in our waters,and some solutions that scientists and activists are working on. Discuss the different solutions and their strengths and weaknesses. What solution(s) seem feasible and doable to you? You are going to write a problem-solution essay describing the problem of ocean pollution and comparing and contrasting the possible solutions. In addition to the information in this unit, do research to find out about other solutions. Write the final draft of your essay and submit it to your teacher. Carefully edit it for grammatical and mechanical errors, such as spelling, capitalization, and punctuation . Consider how to apply the vocabulary, grammar, and writing skills from the unit.Use the checklist to help you. If this activity was not assigned by your teacher, it will not be graded.You can still do this activity for practice. FINAL DRAFT CHECKLIST - Does the essay state the problem and its implications clearly? - Do the body paragraphs present the pros and cons of the possible solutions? - Does the essay present the best solution and reasons why it is the best? - Does the essay have a strong conclusion that leaves the reader with a lasting impression? - Does the essay include compare and contrast subordinators and transitions? - Do you use the vocabulary from the unit? square