Edebiyat Ödev Yardımı
Edebiyat, fikirleri, duyguları ve deneyimleri dil aracılığıyla ifade eden ve ileten bir sanat formudur. Çok çeşitli biçim ve tarzları kapsayan, insan kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır. Edebi eserler roman, şiir, drama, deneme ve daha fazlasını içerebilir. Edebiyat yalnızca toplumsal, tarihi ve kültürel arka planı yansıtmaz, aynı zamanda okuyucunun hayal gücüne, duygularına ve eleştirel düşünme yeteneklerine de ilham verir. Edebiyat sayesinde insan, insanlığın iç dünyasını keşfedebilir, farklı bakış açılarını ve değerleri anlayabilir, güzelliğin keyfini yaşayabilir. Edebiyatın kişisel gelişim ve toplumsal gelişim üzerinde önemli bir etkisi vardır.
- 19. (I) Dünya'nin en yakininda bulunan gok cismi Ay'dir. (II) Ay yalnizca gecelerimizi aydinlatip gúzelleştirmez. (III) Tarih boyunca bütin toplumlarin kültüründe õnem- li bir yeri olmuştur.. (IV) Bugün de Dũnya üzerinde her gũn õnemli etkiler meydana getirir (V) Bu etkilerin ba- inda da gelgit-olayi gelir. Bu parçada numaralan mis cümlelerin hangisinde ün- lũ düşmesi vardir? A) 1 B) II C) III D) IN E) V
- 3. Tanzimat Donemi'nden itibaren Türk toplumunun günlük yaşantisi değişir.Beyoglu eğlence âlemlerinin mũdavi- mi olma, ithal kuş besleme, at meraki gibi pahali zevkler gelişir. Bütçeler açik vermeye başlar.Osmanli evlerinde hanimlar gece yarilan eve dònen ogul ve eşlerini endi- se ile beklerler. Aileler sarsinti geçirir. Bu yaşam biçimi, Araba Sevdasi , Felâtun Bey ile Râkim Efendi, 1k gibi romanlarda konu edilmiştir. Bu parçada anlatilanlar,edebiyatin aşağidaki bilim- lerin hangisiyle olan iliskisini orneklendirir? A) Psikoloji B) Sosyoloji C) Cografya D) Tarih E) Antropoloji
- 4. Gezegenimizin karşi karşiya kaldiği temel sorunlarin ç6- zümũ için Birleşmiş Milletler (BM) harekete geçti. Dũn- ya'yi daha gũzel.yaşanasi bir yer hâline getirmek ama- ciyla 14.09 .2015 tarihinde gerçekleştirile n Sürdürülebilir Kalkinma Zirvesi'nde üye ülkelere evrensel bir eylem III cağrisinda bulundu Bu cağri üzerine liderler, 2030' a ka- darki süreci planlama üzerinde uzlaşti; Bu planlar, "Sür- IV dürülebilir Kalkinma Amaçlari" başliği altinda toplandi. Bu parçada numaralanmis yerlerdeki noktalama işa- retlerinden hangisi yanlis kullanilmiştir? A) I B) II C) III D) IV E) V
- Kazanim: A.2.16. Metinden hareketle dil bilgisi calişmalan yapar. 4. Kerem bir tũrlü dağdan gôzünũ ayiramiyordu Yarim saat içinde ne degisiklikler olmuştu! Doruklar apaydin lik daği, karanlik bulutlar sarmişti birden. Ona baktikça Keremin gồnlü bir daraliyor bir açiliyordu. Dilinden ozanlarin dag Ustine sóyledikler geçti. Yeterince dertil Kerem daha da karamsarlaşti. Yağmur oncesinde gók gũrler de dũnya nasil oynar yerinden, nasil savrulur, 5yle oldu. Kerem sazini eline aldi; içinin firtinasin dindirdi. Bu parçadaki fillimsileri belirleyerek türlerini yaziniz. Bu fillimsilerden birini farkli bir cümlede kullaniniz.
- Aşagidakilerden hangisi Ural-Altay dillerini iki gruba ayiran dil bilimcidir? a. Wilhelm Thomsen b. Nicholas Poppe C. Gustaf Ramstedt d. Wilhelm Schoot